Természetesen távolabbról szemlélve is az ügyfélelégedettség az egyik legfőbb mutatója az üzleti sikernek, azonban ez napjainkban már többről szól.
Természetesen távolabbról szemlélve is az ügyfélelégedettség az egyik legfőbb mutatója az üzleti sikernek, azonban ez napjainkban már többről szól.

BNI: 2024-ben az agilitás és az ügyfélközpontúság lesz a vállalkozások növekedésének kulcsa

blank
blank

H I R D E T É S

Az év vége nem csak a lecsendesedés, de a számvetés és tervezés időszaka is, ez pedig különösen igaz az üzleti életben. Amellett, hogy a vezetők ezekben a napokban kipihenhetik a fáradalmakat, egyben arra is jut idejük, hogy a teljes képet vizsgálva alkossanak stratégiákat vagy jelöljenek ki új irányokat vállalkozásuk számára. A 2024-es év is a bizonytalanságról és a gyorsan változó piaci viszonyokról fog szólni, ez ellen pedig tudatossággal, technológiai fejlesztésekkel és az üzleti kapcsolatok módszeres építésével vehetik fel a harcot a magyar kkv-k. Talán a legfontosabb szempont emellett a sikeres ügyfélkezelés lesz, minden a közösség- és értékteremtésről szól majd. A várható trendeket és legsürgetőbb tennivalókat Avidor András vállalkozásfejlesztési és networking szakértő segítségével szedtük össze.

A cégek számára ma már hívószónak számít a fenntartható növekedés, amely azonban évről-évre egyre több akadályba ütközik. A válságok sorozata különösen érzékenyen érinti a kis- és középvállalkozásokat, melyek globális viszonylatban az egész üzleti szektor mintegy 90%-át képviselik, így boldogulásuk, sőt növekedésük, gazdasági kulcskérdés a világ minden táján. „Statisztikai tény, hogy a kkv-k fele nem éli túl a piacon töltött első 5 évet, ez az arány pedig mindannyiunk számára rossz hír. Jelenleg kifejezetten nagy kihívás a tartós üzleti siker elérése, így különösen fontosak a stabil alapok. Ha a vállalkozás rendelkezik rövid és hosszú távú stratégiával és felméri az esetleges kockázatokat, akkor gyorsabban és jobban tud reagálni a válsághelyzetekre is. Emellett egyre nagyobb szerep jut az üzleti mentorálásnak is, a cégek rengeteget tudnak egymásnak segíteni saját tapasztalataikkal, továbbajánlással vagy akár pusztán egy szakmai beszélgetéssel” – mondja Avidor András, a BNI Magyarország és a jövőre immár ötödik alkalommal megrendezésre kerülő Next Stage Camp: Évtervező hétvége alapítója és vezetője, ahol Nyúl Sándor is megosztja tapasztalatait az alábbi témákban:

2024: fókuszban a technológia és az ügyfelek

A jövő év tehát hasonlónak ígérkezik, mint az elmúlt néhány esztendő: tele lesz kiváló üzleti lehetőségekkel, egyben óriási buktatókkal is. Tennivaló tehát lesz bőven, mindenekelőtt azonban fontos hátra is tekinteni és megvizsgálni, milyen stratégiák működtek jól 2023-ban, milyen területek szorultak háttérbe és mi az, amit a lehető leghamarabb meg kell oldani az új évben. Az analízis segítségével priorizálni tudjuk a ránk váró feladatokat, egyben a szervezeti felépítést és feladatköröket is átgondolhatjuk, hogy az minél hatékonyabban szolgálja az érdekeinket. A hosszabb távú célkitűzések mellett legyenek olyan egyértelmű vállalások, melyeket 2024 végéig teljesíteni szeretnénk: legyen szó akár a bevétel növeléséről, az ügyfélkör bővítéséről, a termékminőség javításáról vagy a belső folyamatok fejlesztéséről, ha mi és a kollégáink is kézzelfogható iránymutatás mentén haladunk, sokkal motiváltabban dolgozunk majd a közös célok megvalósításáért. Mégis melyek azok a fő területek, amiket érdemes figyelembe vennünk a tervezéskor?

1.       Integrált technológiák és automatizáció

A digitalizáció minden eddiginél komolyabb lehetőségeket kínál a vállalkozások számára: a mesterséges intelligencia önállóan old meg feladatokat vagy kommunikál a munkavállalókkal és ügyfelekkel, a számítógépek elképzelhetetlen mennyiségű adatot kezelnek pontosan és hatékonyan, az online felületek pedig nélkülözhetetlen segítséget nyújtanak a márkaépítésben és értékesítésben. A közeljövő sikerei azon fognak múlni, hogy a kkv-k mennyire tudják integrálni ezeket a rendszereket és egy olyan cégre szabott kombinációt kialakítani belőlük, melyek a leginkább támogatják üzleti céljaikat.

2.       Adatalapú döntéshozatal

Kutatások szerint a cégek 23%-a egyáltalán nem elemzi és értékeli utólag a meghozott döntések hatásait a vállalkozásra nézve, ezzel fontos információkat hagynak figyelmen kívül, ami pedig komolyan befolyásolhatja az üzleti kilátásokat. A jövőben egyre nagyobb jelentőségük lesz az adatoknak és az azok elemzésével nyert összefüggéseknek a kkv-k teljesítményében és sikerében, azonban a big data által nyújtott lehetőségek maradéktalan kiaknázásáig hosszú út vezet. Az első lépések a munkavállalók edukációjával és a kapcsolódó tevékenységek iránti elkötelezettség növelésével kezdődnek – minél hamarabb, annál jobb.

3.       Külföldi piacokon

Számos hazai vállalkozás folytat üzleti tevékenységet és értékesíti termékeit, szolgáltatásait más országokban is, de ezek a törekvések gyakran nem eléggé tudatosak, inkább csak egy-egy új kapcsolatból születik együttműködés. Habár ezek a lehetőségek jó belépőt biztosíthatnak az induláshoz idegen piacokon, az exportban komolyan gondolkodó cégeknek nemzetközi üzleti stratégiára van szükségük, sőt, gyakran át kell alakítaniuk a szervezeti felépítést, belső folyamatokat, erőforrás-menedzsmentet. Emellett hasznos lehet olyan vállalkozásokkal konzultálni, melyek vagy keresztülmentek már ezeken a lépéseken vagy élő kapcsolatokkal rendelkeznek a kiszemelt területen.

4.       Minden az ügyfélről szól

Természetesen távolabbról szemlélve is az ügyfélelégedettség az egyik legfőbb mutatója az üzleti sikernek, azonban ez napjainkban már többről szól. A felnövekvő generációk már elvárják, hogy minden digitális területen a maximumot nyújtsa a vállalkozás, azonnali visszajelzéseket, gyors és akadálytalan vásárlói útvonalat keresnek, ráadásul már azt is figyelembe veszik a választáskor, hogy az adott cég milyen értékeket képvisel, odafigyel-e például a fenntartható üzletmenetre. Nagyon jól kell tehát ismernünk a célcsoportunkat, visszajelzéseket kérni tőlük és azokból levonni a megfelelő következtetéseket, hogy beépíthessük a tanulságokat ügyfélkezelési gyakorlatunkba.

„2024 kulcsszavai egyértelműen a nyitottság és az együttműködés lesznek: amelyik cég nem figyel a piacán zajló változásokra, az le fog maradni a gyorsan változó viszonyok között. Érvényes ez a technológiai adaptációra, de az ügyfélkapcsolatokra is, a lényeg az, hogy cégünk ne elszigetelt egységként működjön, hanem együtt éljen és alakuljon a környezetével. Ehhez pedig elengedhetetlen a tudatos és rendszeres szakmai networking is, mely nem csupán az üzletszerzésben és tanulásban segít, de egyben inspiráló is”

– mondja Avidor András. A BNI több mint 1100 hazai tagvállalkozásának nem is kell sokat várnia 2024 első kapcsolatépítő eseményére, a január 12. és 14. közötti Évtervező hétvégén a festői Prónay Kastélyban alapozhatják meg a jövő évi üzleti sikereket. A programban makrogazdasági kitekintés és a vállalkozásfejlesztéshez támpontot adó interaktív szekció is lesz, a cégátadás kihívásairól pedig Nyúl Sándor beszél majd, aki 2020-ban lépett hátra a Gránit Pólus vezetésétől.

H I R D E T É S