home-office, távmunka, home-office kutatás, home-office-ban
home-office, távmunka, home-office kutatás

A home-office-ban dolgozókat nagyobb eséllyel bocsájtják el, mint az irodistákat

blank
blank

H I R D E T É S

  • A home-office-ban dolgozókat 35%-kal nagyobb eséllyel bocsátják el, mint társaikat – írja a The Wall Street Journal.
  • Az elemzők szerint könnyebb kirúgni valakit, akivel az embernek nincs személyes kapcsolata.
  • Ugyanakkor a The Journal szerint azok, akik otthon dolgoznak, nagyobb valószínűséggel mondanak fel.

Egy új elemzés olyan tulajdonságot tár fel, amely miatt az alkalmazottakat nagyobb valószínűséggel bocsájtják el: az otthonról való munkavégzés.

A Live Data Technologies által végzett elemzés szerint a teljesmértkében home-office-ban dolgozókat 35%-kal gyakrabban bocsátják el, mint az irodai vagy hibrid munkakörben dolgozó társaikat – írja a The Wall Street Journal. A tanulmány kimutatta, hogy 2023-ban a teljes munkaidős távoli munkakörök 10%-át szüntették meg, szemben az irodai állások 7%-ával.

Míg a Pittsburgh Egyetem kutatása azt mutatja, hogy az irodai munkavégzés nem javítja a vállalat értékét vagy az alkalmazottak teljesítményét, az elemzők szerint a távoli alkalmazottak elbocsátásának oka sokkal egyszerűbb, mint a vállalathoz hozzáadott érték mérése.

“Amikor egy HR menedzser hírt kap, hogy el kell bocsátania a személyzet 10%-át, könnyebb azok közül választani, akivel nincs szoros személyes kapcsolata”

– mondta Andy Challenger, a Challenger, Gray & Christmas alelnöke.

Bár a home-office-ban dolgozók elbocsátásának nagyobb a valószínűsége, ők szintén nagyobb valószínűséggel mondanak fel.

A The Journal által idézett elemzés szerint a home-office-ban dolgozók 12%-a 2023-ban felmondott, és két hónapon belül új munkahelyet talált, szemben a hibrid és az irodai alkalmazottak 9%-ával.

„Azok az emberek, akik bármilyen típusú menedzseri vagy vezetői szerepet töltenek be, ha látniuk kell embereket, ha azt kell látniuk, hogy a helyükön ülnek ahhoz, hogy azt higgyék, az emberek dolgoznak, nem tudják, hogyan működnek az emberek” – Danielle, egy Y-generációs digitális marketingmenedzser, aki azért mondott fel a munkahelyén, mert vissza akarták hívni az irodába. – korábban elmondta a BI-nak. 

H I R D E T É S