z generációs, employer branding, toborzás, brandfizz,
z generációs, employer branding, toborzás, brandfizz,

Z-generációs toborzási stratégia 2023-ban

Szponzorált tartalom.

blank
blank

H I R D E T É S

A Z-generáció elérése és megtartása már évek óta kulcsfontosságú kérdése a HR szakmának. Ez nem meglepő, hiszen napjaink munkaerőpiacának közel 38%-át teszi ki ez az életkori csoport. Vannak közöttük pályakezdő frissdiplomások, ugyanakkor akár már csoport vagy cégvezetők is lehetnek ebben a korosztályban. Nem szabad címkézni és általánosítani a különböző generációk között, de egy biztos, a Z generáció merőben eltér a korábbiaktól.

Randstad 2022-es kutatásából megtudhattuk, hogy mi az, ami motiválja a Z-generációt munkavállalásnál – ezt kiegészítve, most mi is bemutatunk 3 trükköt, amivel könnyebben be tudjuk vonzani őket, mint munkaerő.

Tipp 1: Ismerd meg!

Ahhoz, hogy hatékonyan dolgozzunk együtt a Z-generációval, vezetőként elsődleges feladatunk a nyitottság és megértés. Ne támaszkodjunk cikkekre vagy általánosításokra, hanem személyesen ismerjük meg Z-generációs csapattagjainkat, érdeklődjünk a hobbijaikról, álmaikról, félelmeikről, érdeklődési területeikről, tartalomfogyasztási szokásaikról. A fókuszcsoportos beszélgetések, rendszeres munkavállalói szükséglet felmérések segítenek abban, hogy a Z-generáció szemüvegén keresztül lássuk a mindennapokat. A tartalomgyártási és tervezési folyamat során érdemes bevonni a célcsoport már nálunk dolgozó tagjait – egyetemi ambassadorként vagy social media ambassadorként, hogy teret adjunk az ő ötleteiknek és hogy jobban aktivizáljuk az ő saját networkjüket.

Tipp 2: Válassz megfelelő csatornát!

A Z-generáció tagjai a digitális világ szülöttei, akik szinte elválaszthatatlanul kötődnek okostelefonjaikhoz. Naponta átlagosan 6 órát töltenek a telefonjukon, így számos digitális csatorna áll rendelkezésünkre, hogy elérjük őket. Tiktok, Instagram és Snapchat felületeken kifejezetten aktívak – ezeken a platformokon mind rövid, figyelemfelkeltő üzenetekkel kommunikálnak. A hosszabb és mélyebb tartalmak iránti érdeklődésüket a YouTube videók és a podcast adások elégítik ki. Az üzenetek hatékony eljuttatása érdekében tehát elengedhetetlen, hogy rövid és hosszabb tartalmakat kínáló csatornákat egyaránt használjuk, ha a Z-generációt szeretnénk elérni.

Tipp 3: Formátum

A sikeres Z-generációs toborzási stratégia kialakításában az üzenetek és a csatornák kiválasztása mellett a tartalom formátuma is meghatározó szerepet játszik. A short-format tartalmak, mint például a rövid és lendületes TikTok videók lehetővé teszik a gyors és hatékony üzenetközvetítést, amely megragadja a Z-generáció figyelmét. Ugyanakkor nem szabad megfeledkeznünk a long-format tartalmakról sem, mint például a podcast. Az Egyesült Államokban példul 57%-kal növekedett a Z generáció podcast hallgatása az elmúlt 5 évben. Ami érdekes ennél a generációnál, hogy előadók helyett topicokra keresnek rá, ezt a vállalatok rendkívül jól ki tudják használni. A megfelelő tartalomstratégia kulcsfontosságú a Z-generáció számára, de ezzel az eszközzel a cégeknek lehetőségük van mélyebb kapcsolatot kiépíteni a potenciális munkavállalókkal, valamint részletesebben bemutatni a cég kultúráját és a fejlődési lehetőségeket.

Ha szeretnél még jobban elmélyülni a témában és gyakorlati employer branding tudást szerezni, jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre.

Altay Csilla / Senior Employer Branding Offizzer

H I R D E T É S