blank

Létszámbővítést és új szolgáltatásokat terveznek idén az üzleti szolgáltatóközpontok

blank
blank

H I R D E T É S

A Magyarországon működő üzleti szolgáltatóközpontok 71 százaléka új szolgáltatást tervez bevezetni – derült ki a mai online konferencián bemutatott felméréséből.

Idén az üzleti szolgáltatóközpontok 77 százaléka létszámbővítést is tervez, és alig 7 százalékuk jelzett létszámcsökkentést 2021 első fél évében – ismertette az eredményeket Marciniak Róbert, a Budapesti Corvinus Egyetem docense.

A kutatás szerint a szektor cégeinek csaknem fele pénzügyi, számviteli, kontrolling tevékenységet végez, jelentős arányt képvisel még az IT (27 százalék), és az ügyfélszolgálat (13 százalék), ez az elmúlt három évben nem változott. A vezetők többsége szerint a cégeik ellenállóak krízishelyzetben.

A fiatal, magasan képzett munkaerő beléptetése lesz a fókuszban

Komáromi Réka, az EY partnere ismertette: a legfrissebb adatok szerint jelenleg 205 üzleti szolgáltatóközpont működik Magyarországon és csaknem 74 ezer embert foglalkoztatnak. Az egyes központok átlagosan 360 dolgozóval működnek, ami régiós összevetésben magas. Ezen belül a fiatal, magasan képzett munkaerő beléptetésében éves szinten ugyanakkor lemaradásban van az ország a lengyel, cseh és román adatokhoz képest. Ezt fontos, fejlesztendő területnek nevezte a vezető szerep megtartásához.

Karrierpálya lehet a külföldről hazatérő fiataloknak is

Kis Tünde, a Nemzeti Befektetési Ügynökség alelnöke szerint tavaly 25 kedvező befektetési döntés született a szektort érintően, amelyekkel több mint 3 ezer új munkahely jött létre. Közlése szerint a központok egyre magasabb hozzáadott értéket képviselnek, és nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a jól képzett, nyelveket beszélő fiatalok Magyarországon maradjanak, vagy külföldi tapasztalatot követően visszatérjenek.

Az alkalmazottak jellemzően mind távmunkában dolgoznak

Szende Csaba, a HOA akadémiai és üzleti szereplők közreműködésével készített Covid 19-felmérését ismertetve elmondta, az üzleti szolgáltatóközpontok gyorsan alkalmazkodtak a távmunkához. A járvány előtt az ágazat dolgozóinak 22 százaléka, jelenleg 92 százaléka dolgozik távmunkában. A vírushelyzet jelentős lökést adott a digitalizáció-automatizációnak, ami pozitív hatás, az automatizáció a szektor fele szerint fontos marad a jövőben is, és erre megvannak a forrásaik a cégeknek – ismertette. A kutatás szerint a cégek több mint 60 százaléka 10 százaléknál nagyobb létszámbővítést tervez a következő években. Az üzleti kilátásokat is kedvezőnek tartják.

Magyarországon mintegy 800 cég foglalkoztat 220 ezer dolgozót az ágazatban.

Fotó: www.mynewsdesk.com

Forrás: MTI

#tavmunka #uzeltiszolgaltatokozpont #allas #foglalkoztatas #karrier

H I R D E T É S