blank

Továbbra sem digitalizálnak a kis cégek

blank
blank

H I R D E T É S

A magyar vállalkozások döntő többségét kitevő, 10 főnél kevesebbet foglalkoztató mikrovállalkozások még a kis- és közepes vállalkozásoknál is kevésbé veszik igénybe a digitális szolgáltatásokat.

 A Századvég friss kutatása szerint a járvány idején nem változtak jelentősen a legkisebb vállalkozások  szokásai, ami mind a vállalkozások, mind pedig a nemzetgazdaság szintjén hatékonysági, versenyképességi hátrányt jelent. Az intézet márciusban országosan reprezentatív kutatást végzett a mikrovállalkozások körében. A kutatás egyrészt igazolta azt a feltevést, hogy  a kkv-kra jellemzőnél is alacsonyabbak a digitális eszközökkel való ellátottság és használat , másrészt pedig  a járvány  nem hozott áttörést a  digitális használati szokásaikban.

A megkérdezettek körében az okostelefon a legelterjedtebb digitális eszköz (83,5 százalék). A vállalkozások háromnegyede rendelkezik laptoppal, több mint kétharmada asztali számítógéppel és hasonló a multifunkciós nyomtatóval rendelkező vállalkozások aránya is. Rendkívül alacsony (15,6 százalék) viszont a saját központi informatikai infrastruktúrával rendelkező mikrovállalkozások aránya, illetve elenyésző az innovatív megoldások (drónok, 3D nyomtatók, Ipar 4.0 megoldások) alkalmazása.

A kutatás szerint vezetékes szélessávú internet-előfizetéssel a mikrovállalkozások 78,1 százaléka rendelkezik, az előfizetések mindössze 0,7 százaléka köttetett a járvány idején. A vezetékes internet-hozzáférés hiányát elsősorban a mobilinternet használatával, a céges helyett lakossági előfizetés használatával, illetve az internethasználat iránti igény hiányával  magyarázzák az érintettek.

A mikrovállalkozások 81 százaléka rendelkezik mobilinternet-előfizetéssel; a mobilinternetet nem használók az előfizetés hiányát elsősorban azzal magyarázzák, hogy a vállalkozás rendelkezik vezetékes szélessávú internet-előfizetéssel vagy egyáltalán nincs szükségük internetre.

 A kutatásból az is kiderült: digitális megoldásokat, szoftvereket és alkalmazásokat az érintett vállalkozói körben meglehetősen kevesen vesznek igénybe. Kivételt az e-számla kibocsátására alkalmas programok, valamint a tárhely szolgáltatások jelentik.  Önálló webshopot, távmunka platformot, saját applikációt vagy CRM rendszert mindössze a megkérdezett mikrovállalkozások 3-7 százaléka működtet.

#digitalizacio #kkv #mikrovallalkozasok #internet

H I R D E T É S