Ha HR-szakértőkkel beszélünk, valószínűleg azt az egységes véleményt fogjuk hallatni, hogy tapasztalataik szerint a digitalizáció gyökeresen megváltoztatta a munkaerőtoborzás folyamatát. Ma már például nem sok értelme van a klasszikus újsághirdetéseknek, hiszen a 20 és 30 év alattiak hozzászoktak, hogy néhány percen belül mindenről – így a munkalehetőségekről is – információkhoz jutnak az interneten keresztül. Mindehhez az is hozzátartozik, hogy a fiatal szakemberek nagyobb mértékű fenntarthatóságot várnak a munkaadóktól, ami szintén befolyásolja a munkaviszony létrejöttét.
Miért vonzza a fenntarthatóság a jelentkezőket?
A fenntarthatóság az élet minden területén egyre fontosabbá válik: nemcsak a háztartásban, hanem a szakmai világban is. Korábban talán a fizetés vagy a céges autó volt a döntő kritérium az állás elfogadásához, most azonban teljesen más juttatások is előnyben részesülnek. Egy tanulmány azt mutatja, hogy különösen a 21-34 éves fiatalok preferálják a fenntartható vállalatokat, amelyek különös hangsúlyt fektetnek a környezet- és éghajlatbarát intézkedésekre.
Ha pedig azonosulni tudnak a cég fenntarthatósági stratégiájával, az hatással van a munkaviszony időtartamára is, mert természetesen a jó, kielégítő munkakörnyezetben dolgozó munkavállalók sokkal tovább maradnak, és ugyanakkor többet tesznek a munkahelyért is. Emellett a jó munka-magánélet egyensúly vonzza a képzett alkalmazottakat.
Nyílt titok, hogy a fenntartható vállalatokat sokkal inkább jövőorientáltnak tartják. Aki az induláskor odafigyel a fenntarthatóságra és a megújuló erőforrásokra, az jövőbeni törvényi változások esetén ráadásul a költségek és az erőfeszítések szempontjából is előnyben részesül.
Miért fenntartható az online toborzás?
Elektronikus toborzás esetén az álláshirdetések és a jelentkezés online megtalálhatók olyan portálokon, mint a Xing vagy a LinkedIn. Az állásinterjúk otthonról is tarthatók interneten, például Skype -on keresztül. Ez a módszer segíthet egy vállalatnak versenyképesebbé válni, időt megtakarítani, és persze kulcsfontosságú, hogy sokkal fenntarthatóbb és környezetbarátabb.
Az e-toborzás további előnyei, hogy gyorsabb a kommunikáció digitális formában, hála az adatbázisoknak nincs szükség papírformájú adminisztrációra, de megtakarítjuk vele a papír, a szállítás, a meghívás és a bevezetés költségeit is.
A Z és Y generációk speciális helyzete
A Z generációt, tehát az 1997 és 2012 között születetteket „digitális bennszülötteknek” is nevezik. Ennek egy része hamarosan belép a szakmai világba, amire a munkaadóknak fel kell készülniük. Tanulmányok szerint a fiatalok számára a következők nagyon fontos szempontok: a munka és a magánélet egyensúlya, a modern technológiák, a jó hangulat, a szakmai sikerek, valamint a fenntarthatóság.
Számukra vonzó lehet az is, ha rugalmas munkaidőt, céges autó helyett elektromos kerékpárt ajánlunk nekik. Emellett már az elérésük szempontjából jó, ha a vállalat megjelenik a közösségi médiafelületeken, kínál e-toborzási lehetőséget, hosszú munkaleírások helyett tartalmas képekkel és videókkal reklámozza magát.
Az Y generáció (1981-1995) a szakmai világ 35 százalékát teszik ki, ezért nagyon fontosak a toborzás szempontjából. A generáció sok tekintetben nagyon hasonlít a Z generációhoz. Különösen fontos számukra, hogy az általuk végzett munka értelmes és változatos legyen.
Ők is a legújabb technológiákkal nőttek fel, ezért úgymond „állandóan online” vannak, a még fiatalabbakkal ellentétben azonban nem választják el szigorúan magán- és szakmai életüket. Ők is nagyon erősen tudatában vannak a fenntarthatóságnak.
Forrás: https://buero-nachhaltig.de/blogs/news/nachhaltigkeit-als-benefit-furs-recruiting
Szerző: T.M.
#munkaeropiac #fenntarthatomunka #onlinetoborzas #allasinterju #hr #karrier