blank
Young employee sitting by desk and making report to her director or sharing her business ideas

A te főnököd mit tesz azért, hogy ne veszítsen el?

blank
blank

Egy friss kutatás szerint a vezetőknek komoly felelősségük van abban, hogy megelőzzék a munkavállalók felmondását. Ezekre a területekre kellene odafigyelniük.

A Gallup nemrég készített kutatása szerint a távozó dolgozók több mint fele úgy érezte, hogy a menedzsment megakadályozhatta volna a felmondásukat, ha időben megkérdezték volna, hogy érzik magukat a munkahelyen. – írja a  Harvard Business Review.

Elemzők szerint fontos, hogy a vezetők ne csak kérdezzenek, hanem meg is hallgassák a választ, és igyekezzenek biztosítani az igényelt előrelépési lehetőséget, illetve támogassák a munkatársakat a karrierépítésben.

A kutatás szerint hasonló fontossága van annak, hogy az alkalmazottak tisztában legyenek azzal, hogy az ő munkájuk hogyan járul hozzá a cég fejlődéséhez. A vízió tisztázása segíthet a motiváció megerősítésében, visszaszerzésében is.

Az írás szerint a jó főnök ismeri a beosztottak személyiségét, értékeli a teljesítményüket, örül a sikereiknek, és rendszeres visszajelzést ad az elvégzett munkáról. Fontosnak tartják a szakértők, hogy a vezető rendszeresen vizsgálja felül, hogy mindenki a megfelelő munkakörben van-e és a hozzá leginkább illő feladatot végzi-e, a feladatkörök jó strukturálásával ugyanis elkerülhető lesz sok felesleges teher.

A céges kultúra és a jó munkahelyi légkör feltétele a transzparens kommunikáció is. Ahol őszintén elmondhatja mindenki a véleményét, ott hatékonyabban megy a munka és ritkábban mondanak fel a dolgozók.  – állítják a szakértők.

Fotó: Envato