Számos állásajánlatnál tüntetik fel újabban a “kutyabarát iroda” címkét az “amit kínálunk” felsorolás alatt. Itthon elsősorban a budapesti, PR-marketing-kommunikáció területén meghirdetett pozícióknál találkozhatunk ezzel, de a jelenség világtrend és elsősorban a fiatal generációt célozzák meg vele. Mint számos más trend esetében, itt is a koronavírus- járvány alatt megváltozott szokások állnak a háttérben.
2021 nyarára minden második magyar háztartás kutyatartó lett, jócskán meghaladhatja a kutyák száma a 3 milliót Magyarországon – áll abban a tudományos publikációban, amely egy kutyatartást vizsgáló 2021-es országos reprezentatív felmérés eredményeit ismerteti az Állatorvostudományi Egyetem kutatóinak tollából. A tanulmány pontosan jelzi, hogyan módosultak a magyar kutyatartási szokások a COVID-19 járvány időszakában.
A trend világjelenség, az ASPCA szerint a világjárvány kezdete és 2021 májusa között majdnem minden ötödik amerikai háztartás örökbe fogadott egy háziállatot.
Most, a világjárvány visszavonásával a vállalatok arra ösztönzik az alkalmazottakat, hogy térjenek vissza az irodába, de sokan szoronganak a gondolattól, hogy otthon hagyják a kutyát. A CertaPet amerikai kutyatulajdonosok körében tavaly végzett felmérése szerint a válaszadók 69%-a “inkább tartósan otthonról dolgozna a kutyája érdekében” és sok Z generációs munkavállaló inkább felmondana, minthogy teljes munkaidőben otthon hagyja háziállatát.
Kutyabarát iroda és kisállat biztosítás
Az International Foundation of Employee Benefit Plans tanulmánya szerint a koronavírus járvány első évében a válaszadó munkáltatók alig több mint 4%-a engedélyezte csak a háziállatok munkahelyi tartását. Mostanra a munkahelyi vezetők közül majdnem minden második azt tervezi, hogy a munkavállalók visszatérésekor engedélyezi a háziállatokat az irodában. Egyre vonzóbbak a munkavállalók számára a háziállatokkal kapcsolatos juttatások is.
A munka-magánélet egyensúly egyre fontosabb a fiataloknak, ennek része a “kutyabarát iroda” címke mellett például a kisállat biztosítás is. Ez utóbbi terméket már egyre több magyarországi biztosító is kínálja, a lényege, hogy az állattartók ezzel készülhetnek fel a házi kedvencükkel kapcsolatos kiadásokra baleset, betegség vagy károkozás esetén.
Az USA-ban a Monster online álláskereső weboldal az egyik olyan cég, amely a juttatási csomagjában kedvtelésből tartott állatok biztosítását kínálja. “Ez az egyik leggyakrabban megkérdezett juttatás, amikor a munkavállalók a juttatási csomagjukról beszélgetnek” – mondta Claire Barnes, a Monster humánerőforrás-vezetője. “Mivel a világjárvány idején egyre többen fogadnak örökbe háziállatokat, várhatóan egyre nagyobb igény lesz az ilyen típusú juttatásokra.” – tette hozzá.
A munkahely nem lehet kutyakennel
Az NCBI tanulmánya megjegyzi, hogy bár a kutyák irodai befogadásának vannak kockázatai (figyelem megzavarása, allergia, stb.), az általános eredmények alátámasztják azt az elméletet, hogy a kutyák pozitív hatással lehetnek a dolgozók mentális egészségére, a szorongásra, sőt még a vérnyomásra is. Természetesen fontos az egyensúly megtartása és a kutyák számának a szabályozása is, hiszen egy munkahely nem lehet kutyakennel.
Szerző: K.T.
Fotó: Envato