soft skill, vezető, karrier
Forrás: Envato

Az 5 legfontosabb soft skill egy vezető számára

blank
blank

H I R D E T É S

Vezetőként vannak olyan területek, melyekre nagyobb fókuszt helyezve nemcsak a kollégák munkáját segíthetjük elő, de a munkahelyünket is hatékonyan működő, vonzó hellyé tehetjük. Milyen soft skilleket kell ehhez jól használni? Mutatjuk a mi top ötösünket! 

Hónap kérdése: Te tudatosan fejleszted a soft skilljeid?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Asszertív kommunikáció

A gyakran hallott és használt kifejezés nem véletlenül terjedt el ennyire. Valóban szükség lenne arra, hogy tudjunk asszertíven kommunikálni, vagyis megtanuljunk úgy érvényesíteni az érdekeinket, hogy közben képesek legyünk másokat is meghallgatni. Különösen fontos mindez, ha vezető pozíciót töltünk be. A cselekvésre ösztönző kommunikáció akkor tud jól működni, ha egyben együttműködésre is sarkall az utasítás helyett. Az asszertív kommunikációs tréningekkel kifejezetten hasznos eszköztárat tudnak a kezünkbe adni mindehhez. 

Tudásátadás – prezentációs skill

Egy jó vezető képes átadni a tudását, ezzel elősegíteni a beosztottja fejlődését, valamint a cégét is. Ez viszont nem feltétlenül kell direktben megtenni. Értekezletek alkalmával akár egy-egy prezentáció megtartásával amellett, hogy pozitív hatással lehetünk a kollégáinkra, elősegíthetjük a fejlődésüket a munka terén is, amennyiben szaktudásunkat beépítve tárjuk eléjük a mondandónkat. A személyes beszélgetések alkalmával külön egy kollégára fókuszálva is megtehető mindez. 

Visszajelzések adása és fogadása

Rendkívül hasznos, ha az alá-fölé rendelt helyzetben dolgozó kollégáknak is van lehetősége, eszköze arra, hogy visszajelzést adjon és fogadjon. A megfelelő formában történő, rendszeres visszajelzés ösztönző és hasznos módszer minden beosztottunk számára. Ezekben a helyzetekben motiválhatjuk a még nem teljesen beszokott, új kollégákat és a kissé gépiesen dolgozó, fásultabb munkatársainkat. Emellett segíthet kezelni a problémásabb helyzeteket, mielőtt azok súlyosakká válnának. Ahhoz, hogy ez valóban megtörténhessen, fontos, hogy a személyeskedés helyett mindig a teljesítményt értékeljük és lehetőleg a közelmúltban történtekre érkezzen a visszajelzés. Szintén hatékony technika, ha a negatívumok helyett mindig megerősítjük a pozitívumokat is. 

Időmenedzsment 

Egy vezető számára alapvető feladat, hogy tudja rangsorolni a feladatokat és delegálni azokat a megfelelő embereknek. Rendkívül rossz fényt vet egy ilyen pozíciót betöltő személyre, ha nem tudja beosztani az idejét, melynek következtében feladatok állnak nála a válaszára, döntéseire várva. Ez tehát egy olyan skill, amely egyszerre hasznos és szükséges is. Emellett pedig jó példát is mutat a kollégáknak, melyből szintén tanulhatnak. Azok a vezetőknek, akiknek ilyen téren vannak hiányosságaik, nagy segítséget jelenthet egy jól képzett asszisztens megtalálása, valamint számos program létezik, amikkel elkerülhetőek a feladatok feltorlódása. 

Érzelmi intelligencia

A munkahelyi stressz, az érzelmek (pl. a félelmek, szorongások) kezelése gyakran állítja nehéz feladat elé a komolyabb szakmai múlttal rendelkező kollégákat is. Vezetőként azonban ezekben a helyzetekben is helyt kell állni. Az ilyen esetekben sokat segít, ha tisztában vagyunk azzal, hogyan tudjuk kezelni az érzéseinket. A jó kapcsolatok kiépítésében szintén fontos szerepe van az EQ-nak. Ahhoz pedig, hogy munkatársainkkal bizalmon alapuló kapcsolatot tudjunk kialakítani, szintén kiemelt szerepe van, hogy mind magunk, mind a többi ember személyiségével, érzéseivel bánni tudjunk. 

Fotó: Envato
Szerző: Tóth Eszter

H I R D E T É S