Vannak bizonyos szabályok, amelyeket egy munkahelyi e-mail megírása alatt észben kell tartanunk. Most eláruljuk, hogy mik azok a mondatok, amelyeket jobb hanyagolni, ha nem szeretnéd felbosszantani a kollégáidat vagy éppen a főnöködet. Bár ma már sok applikációnál működik a visszavonás gomb, nem érdemes kockáztatni.
„Annyira dühös vagyok.”
Ha így is érzed, az nem segít, ha a a munkahelyi e-mailben is leírod, hogy mennyire dühös vagy. Fontos ügyelni arra, hogy milyen hangnemet szeretnél közvetíteni az online beszélgetés során. A káromkodás szintén kerülendő, hiszen agresszivitásra utalhat. Ha valami fel is bosszantott, adj időt magadnak, hogy lenyugodj, így racionálisan átgondolhatod a dolgokat. Az asszertív kommunikációt alkalmazd inkább, aminek a lényege, hogy képesek vagyunk kifejezni saját igényeinket, érzéseinket és gondolatainkat mások felé, miközben tiszteletben tartjuk a másik fél nézőpontját és érzéseit is.
A munkahelyi e-mail másik problémája: kerülj mindent, amit nagybetűvel írnál
Ez az e-mail alapjainak alapja, de az emberek mégis megszegik ezt a sarkalatos szabályt. Bármely kifejezés csupa nagybetűvel való írása egyenértékű a kiabálással. Éppen ezért itt is csak hangsúlyozni tudjuk, hogy ne dühből kommunikálj, hanem adj időt magadnak, hogy megnyugodhass. De a nagybetűk tiszteletlennek is tűnhetnek, hiszen bármi is történt a munkában, az nem jogosít fel arra, hogy másokkal ilyen hangnemben beszélj, akkor sem, ha ez a digitális térben történik.
„Csak oldd meg ezt a problémát.”
A homályos nyelvezettel túl sok mindent nem érhetünk el. Fontos, hogy az e-mailekben konkrét kérdéseket és kéréseket fogalmazz meg. Az őszinte és egyenes kommunikáció lehet a gördülékeny munka titka, éppen ezért mindig ügyelj arra, hogy világosan fogalmazol mások számára.
A legrosszabb munkahelyi e-mail: „Ki vagy rúgva.”
Az emberek kirúgása sosem egyszerű, de ha mindez e-mailben történik, még megalázó is. Lényegében ez a szabály vonatkozik bármilyen negatív hír megosztására. Ha vezető pozícióban dolgozol, ilyen esetekben fontos, hogy kérj egy személyes találkozót az adott személytől, hogy megadd neki a tiszteletet, de soha ne küldj rossz híreket e-mailben.
Forrás: Business Insider
Kiemelt kép: Freepik