felmondás, felmondás minta, munkavállalói felmondás
felmondás, felmondás minta, munkavállalói felmondás

Mutatjuk, így írj felmondólevelet

blank
blank

H I R D E T É S

Annak feltehetően több oka is van, hogy úgy döntöttél, felmondasz a munkahelyeden, a távozásnak viszont egyáltalán nem kell negatívnak lennie, sőt igazából lehet ezt jól is csinálni. Amennyiben professzionális módon szeretnéd intézni a dolgot, jó ötlet lehet felmondólevelet írnod. Máris mutatjuk, hogyan. 

Arról már korábban, itt a KarrierTrend oldalán is írtunk, hogy egy esetleges felmondásnak egyáltalán nem kell zajosnak lennie, hiszen millió oka lehet annak, hogy a távozás mellett döntesz, de felégetni magad mögött a hidakat nem érdemes. Hiszen nem tudhatod, az életben mikor lesz szükséges a hajdani vezetőid, kollégáid segítségére, így javaslatunk szerint mindenképpen próbálj meg megfelelő módon távozni. 

Tényleg kell felmondólevelet írni? 

Az első és egyben talán legfontosabb kérdés, hogy ma, a 21. században valóban kell-e felmondólevelet írni. A HBR szerint nem kötelező, szóban is közölheted a feletteseddel a távozási szándékod, de alapvetően jó ötlet lehet, ha a szóbeli tájékoztatás mellé egy írásos megkeresést is kap a vezetőd. Ez több szempontból is praktikus, egyrészt a felmondólevéllel rögzíted, hogy az adott naptól indul a felmondási időd, valamit az abban leírt okokat szóban is ki tudod egészíteni, megmagyarázni. A felmondólevélben bátran megírhatod, hogy úgy érzed a karriered szempontjából eljött a továbblépés ideje, de hálás vagy a cégnél eltöltött időért. Beszélhetsz arról, hogy sokat tanultál, új készségekre tettél szert, amiket a jövőben is remekül tudsz majd hasznosítani. A lényeg, hogy egy pozitív hangvételű levelet írj, aminek a kicsengése arra enged következtetni, nem a légkör, nem a társaság a távozásod oka. Nyilván minderről csak akkor beszélj, ha valóban így gondolod. Egyébként, ha voltak problémáid, azokról is írhatsz, viszont mindenképpen törekedj a tényszerűségre, ne szemrehányás szagú legyen a leveled. 

Rövid, tömör 

A felmondólevél legyen rövid és tömör, próbáld pár mondatban összeszedni a lényeget. Arra pedig mindenképpen térj ki, hogy a benyújtástól számítva él a felmondási időt, ebből ugyanis adódhatnak félreértések, ezek elkerülése végett fontos tisztázni a dátumokat. Tudjuk, a munkából való kilépés nehézkes lehet, de ilyenkor nagyon lényeges, hogy a lehető legzökkenőmentesebben menjen minden. A felmondólevél lehetőséget ad arra, hogy maradandó benyomást hagyj, ha pedig átgondoltan teszed mindezt, akkor az segít abban, hogy kecsesen távozz és nyitva tartsd azokat a bizonyos kapukat. 

Szerző: G.P

H I R D E T É S