blank

4 dolog, amit a Z generáció mindennél többre értékel a munkaerőpiacon

blank
blank

A Z generáció 2030-ra várhatóan a munkaerő harmadát fogja kitenni. Az első nemzedék, amely nem igazán tapasztalta meg az internet és a közösségi média nélküli életet, éppen ezért pedig a hagyományos munkahelyi normák helyett ők már valami egészen másra vágynak. Most eláruljuk, hogy mik azok a dolgok, amelyek elősegítik a hatékony kommunikációt a munkaerőpiac legfiatalabb tagjaival.

Hitelesség

Ez a korosztály digitális közegben nőtt fel, így éppen ezért könnyedén felismerik, ha valami nem őszinte. Legyen szó egy reklámról, egy közösségi média posztról vagy egy személyes beszélgetésről. A munkahelyükön is az egyenességet és a valódi kapcsolatokat értékelik. Hiába fiatalok, a hitelesség számukra is elengedhetetlen. A Z generáció tehetségeit könnyebb megtartani azoknak a vállalatoknak, ahol a kommunikáció hatékonyan működik.

A Z generáció a célokat és az értékeket keresi

A Z generáció számára a fizetés önmagában nem elég – olyan munkát keresnek, aminek valódi értelme van, ahol érezhetik, hogy hatással vannak a világra. Nem félnek kiállni az elveik mellett, és olyan karriert választani, ami összhangban van a szenvedélyeikkel. Korábban készült egy kutatás, amelyből kiderült, hogy ennek a nemzedéknek legalább a 80%-a számára fontos, hogy a munkája illeszkedjen az érdeklődési köréhez és értékrendjéhez.

A rugalmasságra is szükségük van

Nem a Z generáció számára találták ki a 9-től 5-ig tartó munkarendet. A fiataloknak sokkal jobban fekszik a rugalmasság. Legyen szó a munkaidő beosztásáról, a távmunkáról vagy arról, hogy az állásukat, hogyan tudják összehangolni a magánéletükkel. Egy másik tanulmány szerint a Z generációsok esetében a többség olyan munkát választ, ahol a rugalmasság nem kérdés, és ők maguk oszthatják be a munkaidejüket.

A tanulás és fejlődés is elengedhetetlen a Z generáció szerint

Sokan tévesen gondolják, hogy a Z generáció tagjai csak „letudják” a munkaidőt. Valójában kifejezetten tudásra éhesek, és szívesen fejlesztik magukat. A generációk közül ők mutatják a legerősebb igényt arra, hogy több lehetőséget kapjanak az előrelépésre vagy nagyobb felelősség vállalására, illetve hogy új készségeket tanuljanak és gyakoroljanak. Emellett pedig sokkal kevésbé félnek kockázatot vállalni, hajlandóak új kihívások elé állni, ha a szakmai és személyes fejlődésükről van szó.

Forrás: Thought Farmer

Kiemelt kép: Freepik