Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény. Ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on.
A pályakezdő fiatalokat nemcsak elkötelezni nehéz a toborzóknak 2022-ben, de elérni is. Legtöbbjük nem jár állásbörzére és nem nézegeti aktívan a cégek karrieroldalát. Azonban van arra mód, hogy laza, közvetlen módon teremtsünk kapcsolatot a Z generációval, például egy fesztiválon. A Zyntern.com Pályakezdő Állásportál missziója, hogy innovatív módon hidat építsen a cégek és a tehetséges pályakezdők között. Ennek apropóján indította el 2019-ben a Zyntern Karrier Zóna projektet, mely azóta az EFOTT Fesztivál elengedhetetlen részévé nőtte ki magát. Ha unod a bevett toborzási és employer branding eszközöket és kíváncsi vagy, hogyan lehet valóban megszólítani a fiatal generáció munkavállalóit, akkor a Zyntern Karrier Zóna mellett nem érdemes elmenned!
Mitől más a Karrier Zóna, mint a hagyományos toborzási módszerek?
Ha munkáltatói márkaépítésre vagy toborzásra gondolunk legtöbbször plakátok, szórólapok vagy hagyományos állásbörze standok jutnak eszünkbe. 2022-ben azonban ezeknek az eredményessége – pláne a fiatal generációt tekintve – látványosan hanyatlik. Sok cégvezetőben felmerülhet a kérdés, hogy mégis mitől válhatna vonzóvá a Z generáció szemében?! Erre a Zyntern válasza az, hogy a munkáltatói márkaépítés és toborzás jövője az újhullámos, innovatív megmozdulásokban rejlik. Magyarország vezető Z generációs állásportáljaként harmadik alkalommal jelent meg a Zyntern.com a legnagyobb egyetemistáknak szóló fesztiválon, hisz a hallgatói életpálya szerves része, hogy adott ponton elkezdünk karrierlehetőségek után nézni. Az EFOTT-on semmihez sem fogható, laza környezetben találkozhatnak a munkaadók a tehetséges pályakezdőkkel és lelkes gyakornokokkal.
Játékos munkakeresés
A Zyntern Karrier Zóna idén még több partnercéggel, még színesebb programokkal várta a fesztiválozókat! Növény ültetéssel, fotófallal, VR szemüvegekkel, szimulátorokkal, zenével, játékokkal, hűsítőkkel, értékes ajándékokkal és izgalmas szakmai lehetőségekkel készültek a kiállítók, hogy minden fesztiválozó egy igazán felejthetetlen élménnyel gazdagodjon. A munkáltatók most olyan oldalukat mutathatták meg, amelyre egy hagyományos állásbörzén nincs lehetőség. A látogatók megismerhették a legjófejebb kollégákat és első kézből tapasztalhatták meg, miért is jó az adott cégnél dolgozni. Az EFOTT Karrier Zóna 13+1 kiállítóval (EY, Cognizant, Nokia, Schneider Electric, Celanese, Swiss Post Solutions, Bridgestone, Bonduelle, Huawei, Mortoff, euDiákok, Nemzetbiztonsági Szakszolgálat, Prohuman +1-ként a Zyntern) várta idén 4 napon át a fesztiválozókat. A bejárat és a strand között lévő útvonalon feküdt a Zyntern méretes fehér sátra, ahol nem csak pihenni és szórakozni lehetett, hanem álom munkára is lelni.
Szórakoztató
A Zyntern.com Állásportál regisztrációs standjánál indult a játék, ahol a résztvevők egy hátizsákkal és egy útlevéllel gazdagodtak. A standoknál nemcsak beszélgetni lehetett a helyszíni kollégákkal, hiszen minden kiállító készült szórakoztató vagy frissítő aktivitással is. A főtámogató EY-nál például növényt lehetett ültetni a bolygó védelmében és egy frissítő koktélért cserébe, a Cognizant DJ pultjából mindig a legkirályabb zenék szóltak, a Celanese-nél EFOTT VIP karszallagot lehetett nyerni, míg a Schneider Electric ingyen fagyival kedveskedett a fesztiválozóknak. Ha sikerült összegyűjteni az összes matricát, akkor nem maradt más hátra, mint a kitöltött útlevelet beváltani menő re-poharakra és italkuponra.
Toborzás felsőfokon
Több mint 3500 látogató járta végig a helyszínt, ezalatt nemcsak logózott ajándékokkal, de számtalan, a kiállító cégekhez köthető élménnyel is gazdagabb lett. A vállalatok nemcsak saját arculatú raklap standjaikkal és egyedi információs anyagaikkal mutatkoztak be, hiszen a jelenlévő vállalati nagykövetek több ezer releváns fiatallal beszélgettek. Akár szakmai lehetőségekről, akár nyitott pozíciókról vagy épp a céges kultúráról esett szó. A laza fesztiválos környezetben simán megtörténhetett, hogy a cégvezető egy fiatal egyetemistával fröccsözgetett. És pont ez a Zyntern Karrier Zóna lényege: hiszen itt nem a jegyek alapján ítélik meg a pályakezdő fiatalokról, hogy milyen munkavállaló lesz belőle, és nem a menő office-környezet teszi vonzóvá a munkaadót.
Újhullám
Az employer branding és awareness növelésén túl, a különböző nyereményjátékok és kvízek segítségével pool építésre is lehetőség nyílt. A kitöltők kompenzálva érezték magukat a nyeremények miatt, míg az így gyűjtött értékes adatokat és e-mail címeket a partnerek később levelek és hívások segítségével leadekké tudják generálni. Az egyik kiállító visszajelzése alapján “a regisztráltak 10%-ának tudtunk releváns álláslehetőséget kínálni, már folyamatban vannak az előszűrések”. Ilyen az igazi win-win szituáció! A Karrier Zóna tehát nem más, mint egy újragondolt, újhullámos toborzási eszköz. Egy olyan rendezvény, ahol fesztelenül, értékes időt tudnak együtt tölteni a piaci szereplők és az érdeklődők, pályakezdők. Egyszerre employer branding, toborzási rendezvény és egy jó buli mind a kollégák, mind a fesztiválozók számára.
Fotók: Zyntern.com