A tavasz sokakban beindított valamit. Van, aki fogyni szeretne és ezért tesz sokat, mások az otthonukat újítják és vállalati szinten is van mit tenni. Az employer branding kipofozására is érdemes időt és energiát fordítani.
A tavasz a megújulás évszaka, éppen ideális időszak arra, hogy a munkaadói márkát is friss lendülettel újrapozícionáljuk. Hogyan válhat egy cég hogyan vonzhat be minél több tehetséget?
Vizuális megújulás
Ne bízd a véletlenre! Hass az érzékszervekre és ennek egyik legjobb módja, ha a céges honlap színeit is újítod. Használj olyan árnyalatokat, amelyek a frissességet, energiát, erőt sugallják és nem nyomasztóak. Operálj a sárgával, a korall- vagy világoskékkel, a zöld világosabb árnyalataival.
A hitelesség kedvéért készíts fotókat a megváltozott környezetről, a munkatársakról. Bátran menjetek ki a természetbe, hogy a jó hangulat, a jó csapat érzése legyen az árulkodó és a domináns.
Ugyanígy érdemes figyelmet szentelni a vállalat karrieroldalaira. Készítsetek videós tartalmakat, hirdetéseket. Egy cikk szerint a karrieroldalak 35%-ánál közvetlen a koronavírus-járvány utáni videós tartalmak szerepeltek. Vagyis sok esetben szükség van a frissülésre.
Szabadtéri események
Érdemes kilépni a fizikai valóságban az emberek elé és erre a tavasz kimondottan alkalmas. Szervezzetek nyílt napot, amelynek keretében bárki ellátogathat hozzátok. Indítsatok szabadtéri workshopot vagy karriernapot, amely lehetőséget kínál az érdeklődőknek, hogy kicsit a kulisszák mögé láthassanak.
Frissített értékajánlat
A fiatalabb tehetségek nemcsak a magas pozícióra és bérre hajtanak. Számukra a hitelesség, a (természet)tudatosság, a valód élmény és közösség sokkal fontosabb. Valamint ők azok, akik fontosat szeretnének munkájukkal teremteni és a jövő nemzedékére hagyni. Ezért gondoljátok újra azt, hogy mit ad 2025-ben a cég és mi az egyediség nálatok. Egyszerűen, de nagyon őszintén történjen meg, mert ha csak kicsit is hamisnak tűnik mindez, elkerülnek. Emeljétek ki, hogy a cég mennyire ügyel a dolgozók mentális jóllétére. Merjétek felvállalni, hogy vannak érzelmeitek és azt fejezzétek is ki. Ettől lesz igazán emberi és hiteles.
Egy finomhangolás sosem árt, menet közben pedig teljesen újragondolhatjátok a meglévő munkáltatói márkát. Az employer branding marketingje akkor működik jól, ha az tele van hiteles pillanatokkal, konkrét és valódi példákkal. Ilyenformán sokkal inkább történetet mesél el, amelyet konkrét emberek valódi történeteire fűzzétek fel. A munkáltatói márka megadja annak lehetőségét, hogy a tehetségek meglássák a vállalat lényegét, értékét, de a tehetségmárka a szervezeten belüli őszinte élményről szól.