munkaszokások, karrier, munkahely, karrier tippek
munkaszokások, karrier, munkahely, karrier tippek

5 rossz munkaszokás, amivel jobb lenne leszámolni

blank
blank

Lássuk be, bizonyára mindannyiunknak van pár rossz munkaszokása, amikkel nem ártana előbb vagy utóbb leszámolni. Összeállításunkban most mutatjuk, melyek azok, amiket nem ártana minél hamarabb parkolópályára tenni. 

A szünetek és az ebéd kihagyása 

Ebédszünet mindenkinek jár. Ezt tudatosítsd magadban és ne engedj a dologból, ugyanis nincs mese enni muszáj. A szünetek beiktatása és az ebéd elfogyasztása mindenképpen legyen prioritás, ugyanis, ha egyszer megszokod, hogy kihagyod, akkor nagyon nehéz lesz visszarázódni és úgy fogod érezni, alapbeállítás kell legyen a szünet nélküli meló. Hatékony és proaktív nem attól leszel, hogy megállás nélkül hajtasz, mint egy robot. Sőt, az éhség hatására akár még a teljesítményed is csökkenhet, szóval mindenképpen találj 20-30 percet arra, hogy nyugodtan megebédelj, meglátod mennyivel jobb leszel utána. 

Halogatás 

Bármennyire is hihetetlen, de néha pont azok a feladatok a legkönnyebbek, amiket halogaszt. Persze mindig akad olyan dolog, amihez semmi kedvünk, de gondolj csak bele, mennyivel jobb hamar túlesni rajta. Szóval, akármennyire is nem fűlik a fogad valamihez, nyeld le a békát és abszolváld gyorsan, utána már tutira nem fog fejtörést okozni. Már csak azért is jó stratégia ez, mert a halogatás könnyedén felhalmozódáshoz vezethet, ebbe a mókuskerékbe pedig fixen nem akarsz belekerülni, igaz? 

Olyan munkahelyen maradni, ami nem jó neked 

Már jó ideje azt érzed, hogy kedvtelenül jársz munkába? A feladatok nem kielégítőek és úgy érzed nem becsülnek meg eléggé? Nos, nyilván nem azt mondjuk, hogy akkor most azonnal mondj fel, de ha már hosszabb ideje fenáll ez az állapot, s bármit is teszel nem változik, akkor érdemes lehet elgondolkodni a váltás lehetőségén. Szánj egy kis időt arra, hogy átgondold, mihez is szeretnél kezdeni. Ha megvan az irány, akkor jöhet egy jó CV összerakása, aztán pedig az álláskeresés. Jó ötlet lehet egyébként első körben a vezetőddel beszélni, ugyanis nem kizárt, hogy cégen belül is lenne számodra más lehetőség. Mindenképpen tájékozódj, s csak akkor hozz fontos döntést, ha már minden szükséges információ a rendelkezésedre áll. 

Bocsánatkérés 

A jó modor és az udvariasság nagyon fontos egy munkahelyen, de mindig minden apróságért egyszerűen nem kell elnézést kérned. Főleg, ha valami nem a te hibád. Nyilván előfordulhat az is, hogy valamit elvétesz, ilyenkor természetesen vállald a felelősséged, biztosítsd a felettesed, hogy jobban fogsz ügyelni a jövőben, de teljesen megalázkodnod egyszerűen nem kell, az nem profi és nem a vállalati világban helytálló magatartás. 

Rendszertelen e-mailek 

Legyünk őszinték: az e-mailek egy része teljesen felesleges, haszontalan, mondhatni spam. Rengeteg köztük a hírlevél, irreleváns tartalom, amik csak foglalják a helyet. Ezekről viszont sokan hajlamosak lehetnek tudomást sem venni, majd egyszer csak arra eszmélnek, hogy több tízezer olvasatlan levél tornyosul a fiókban. Ha ezt szeretnéd elkerülni, akkor szánj mindennap egy kis időt arra, hogy rendszerezed a bejövő maileket. Ami felesleges töröld azonnal, ami pedig fontos, azokat esetleg címkézd fel, így a jövőben is könnyen kereshetővé válnak. Ha pedig olyan hírlevelekre iratkoztál fel, amik mostanra már egyáltalán nem érdekelnek, azokról nemes egyszerűséggel iratkozz le. 

Forrás: The Werklife 
Szerző: G.P.