siker, tippek, így légy sikeres, karrier
siker, tippek, így légy sikeres, karrier

Íme a kiemelkedően sikeres alkalmazottak 5 szokása

blank
blank

H I R D E T É S

Vajon mit tudnak a legsikeresebb emberek, akik előléptetést, fizetésemelést és folyamatosan jó lehetőségeket kapnak? Összeállításunkban most összeszedtük a kiemelkedően sikeres alkalmazottak öt legfontosabb szokását. 

Célok kitűzése, eredmények dokumentálása 

Egy 2015-ben készült tanulmány kimutatta, hogy akik leírják a céljaikat, 33 százalékkal nagyobb valószínűséggel teljesítik is azokat, mint azok, akik nem teszik ezt meg. A célok kitűzése tehát egyértelműen növeli a termelékenységet. A legsikeresebb emberek ezen túlmenően dokumentálják is az elért eredményeiket, nyomon követik a projektjeiket, az ügyfél-visszajelzéseket. 

Vezetőként gondolkodnak, nem alkalmazottként 

Az alkalmazottak általában arra várnak, hogy megmondják nekik, mit kell tenniük, azonban a nagyon sikeres beosztottak vezetői szemmel gondolják át a stratégiát, majd a megfelelő egyeztetések után cselekszenek. Ők azok, akik képesek mentorálni, segíteni a többi alkalmazottat, akik elkötelezettek amellett, hogy a csapat jól működjön együtt. Emiatt pedig ők azok, akiknek a legnagyobb esélyük lehet az előléptetésre. 

Nem hasonlítják magukat másokhoz 

A kiemelkedően sikeres alkalmazottak soha nem hasonlítják magukat másokhoz, hiszen pontosan tudják, hogy kizárólag a saját elért eredményeik alapján számíthatnak szakmai előmenetelre. Persze könnyű lehet azon gondolkodni, hogy “Hű, a Dóri kapott emelést, akkor nekem is kellene”, de hidd el, ez nagyon rossz ötlet. Pláne, ha ezzel elő is hozakodsz mondjuk a főnöknek, hiszen nem tudhatod, Dóri mi alapján kapta meg az emelést, éppen ezért arra hivatkozni, hogy más is kapott, te is szeretnél, egyáltalán nem profi hozzáállás.

Soha ne hasonlítsd magad másokhoz, törekedj arra, hogy saját erőből juss egyről a kettőre. 

Tanulnak 

A legsikeresebb alkalmazottak nem félnek kérdezni, tájékozódni, ráadásul igényük a folyamatos tanulás és fejlődés. Éppen ezért konferenciákon, workshopokon, tanfolyamokon vesznek részt és azon dolgoznak, hogy fejlesszék a készségeiket, mindig tanuljanak valami újat. 

Nem félnek segítséget kérni, felvállalják a hibáikat 

Bár sokan úgy vélik, hogy a segítségkérés a gyengeség jele, de ez egyáltalán nem igaz. Sőt, vezérigazgatók szerint pont, hogy hatalmas erőre vall, ha valaki mer és képes segítséget kérni, belátni, ha valami egyedül nem megy. Ezenkívül a kiemelkedően sikeres alkalmazottak felvállalják, ha hibáztak, bocsánatot kérnek és arra törekszenek, hogy kitalálják, miként lehet javítani egy adott helyzeten. 

Forrás: The Muse 
Szerző: G.P. 

H I R D E T É S