karriercélok, állásinterjú, tippek
karriercélok, állásinterjú, tippek

Rövid távú karriercélok – hasznos ötletek állásinterjúra

blank
blank

„Hol látod magad 5 év múlva?” Bárki, aki valaha is részt vett már állásinterjún vagy teljesítményértékelésen a vezetőjével, valószínűleg hallotta már ennek a kérdésnek legalább egy verzióját. És mégis, sok pályázó és munkavállaló továbbra is száraz, bizonytalan válaszokat ad, mert nincs tisztában a karriercéljaival.

Hónap kérdése: A te fizetésed követi az inflációt?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Olyan sztereotip válaszok helyett, mint például több pénzt keresni, jobbnak lenni, vagy előrelépni a ranglétrán, érdemes kitűznünk azokat a szakmai célokat, amelyek valóban segítenek bennünket.

De mik is azok a karriercélok?

Bár a legtöbben azt gondolhatják, hogy a karriercélokat egyszerűen a kívánt pozíció vagy munka határozza meg, de a tényleges célok azok a lépések, amelyeket meg kell tennünk a végeredmény elérése érdekében. Ez azt jelenti, hogy mérföldköveket kell kitűzni, amelyek a szükséges úton tartanak minket és oda vezetnek, ahová el szeretnénk jutni. Ha egyszer meghatároztuk a kívánt karrierünket – legyen az vezérigazgató, menedzser vagy cégtulajdonos – sokkal könnyebb lesz felismernünk az ugródeszkákat, amelyek segítségével eljuthatunk a kívánt szerepkörbe.

Hogyan kell célokat kitűzni?

Valószínűleg te is megpróbáltál már újévi fogadalmat tenni, ami nem tartott sokáig.. A kérdés, hogy hogyan tűzhetsz ki olyan célokat, amelyeket nagyobb eséllyel valósulnak meg? Ha még nem hallottál a SMART célokról, itt az ideje, hogy megismerkedj a célmeghatározás koncepciójával. A SMART egy betűszó, amely a következőket jelenti:

Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Timely, vagyis Speciális, Mérhető, Elérhető, Reális és

Időszerű. 

Lényegében az az elképzelés, hogy a nagy célokat kisebb darabokra kell bontani, amelyek ezeket a fogalmakat követik. Ahogy megszervezed a lépéseket és ütemezed az egyes mérföldkövekhez kapcsolódó szándékaidat, meg fogsz lepődni, mennyivel könnyebb elérni őket.

Az olyan eszközök, mint a Toggl Plan hozzáférést biztosítanak egy tervezési folyamat létrehozásához, amely lehetővé teszi, hogy mindent pontosan úgy állíts be, hogy nyomon követhesd a céljaid megvalósulását. A kreatív kialakítás és a felhasználóbarát felület segít abban, hogy elkötelezett maradj, miközben lépésenként haladsz a céljaid felé. De nézzünk meg néhány példát milyenek is a rövid távú karriercélok.

1. Új készség elsajátítása

Függetlenül attól, hogy milyen iparágban dolgozol jelenleg, a világon több száz vállalat keresi a legkülönbözőbb képességekkel rendelkező embereket. Minél változatosabb a „készségkészleted”, annál nagyobb esélyed van arra, hogy lenyűgözd jelenlegi vezetőidet vagy potenciális munkaadóidat. Határozd meg azokat a készségeket, amelyekkel előrébb juthatsz a versenytársaknál, és könnyebben léphetsz előre a ranglétrán.

2. Fejleszd a kapcsolatépítési képességeidet

Az emberekkel való kapcsolatépítés gyakran döntő szerepet játszik abban, hogy képes vagy-e előrelépni és elérni a karriercéljaidat? A kapcsolatépítés folyamata sokkal több, mint egyszerűen csak elbeszélgetni azokkal, akikkel együtt dolgozol. Arról szól, hogy olyan társadalmi és szakmai kapcsolatokat alakíts ki, amelyek során ötleteket és információkat cserélhetsz.

3. Indíts saját vállalkozást

Bár egy vállalkozás létrehozásának folyamata inkább a hosszú távú karriercélok közé tartozik, semmi sem akadályozhat meg abban, hogy még ma belevágj. Az internet nagyon sok szempontból megkönnyítette a vállalkozói létet, mivel napról napra felhasználóbarátabbá válik. Bárki létrehozhatja saját weboldalát, és bármit kínálhat a termékektől kezdve a szolgáltatásokig. Ha szakmai céljaid között szerepel saját vállalkozás működtetése, nincs is jobb alkalom, mint a jelen, hogy kidolgozd a saját terved és elkezd megtenni az első lépéseket. Döntsd el, mi az, amiért szenvedélyesen rajongsz, és keresd a lehetőségeket.

4. Javítsd az értékesítési vagy termelékenységi mutatódat

Mit tehetsz, hogy növeld a számaidat és statisztikáidat? Lépj egy lépést hátra, hogy azonosítsd azokat a dolgokat, amelyek nem gyakorolnak pozitív hatást a végeredményre, és távolítsd el őket, hogy produktívabbá tedd magad.

Szerző: K.T.
Fotó: Envato