Home office
Forrás: Envato

A túlórázás home office-ban – praktikák kiégés ellen

H I R D E T É S

Felmérések sokasága mutatta ki, hogy a home office-ban nem kevesebb, hanem több órát töltünk munkavégzéssel, mintha az irodában lennénk. A kikapcsolódás ilyenkor kulcsfontosságú, mert segít elkerülni a kiégést.

A szakértők több tippet is javasolnak a kiégés elkerülésére, ezekből a 3 legfontosabbat válogattuk ki a HR Brew tanácsai alapján:

  • következetesen határozzuk meg a munkaidőnket, szabjuk meg hogy mettől meddig fogunk dolgozni és próbáljuk tartani is magunkat a tervhez
  • szakítsuk meg időközönként a munkát egy kis “én-idővel” és ez lehetőleg offline idő legyen, ne pedig hírportálok, vagy messenger üzenetek böngészése. A legjobb gyakorlat, ha minden nap beírunk egy órát a naptárunkba, amikor nem válaszolunk az üzenetekre.
  • rendszeresen jelentkezzünk be a munkatársaknál, kommunikáljunk velük telefonon, vagy írásban: ez azért is fontos, mert az elszigetelődés tovább növeli a stresszt.

Az Egészségügyi Világszervezet és a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet 2021-es tanulmánya szerint azoknál, akik heti 55 óránál többet dolgoznak, gyakoribb az ischaemiás szívbetegség (a szív artériáinak szűkülete) és a stroke kockázata, mint azoknál, akik heti 35-40 órát vagy kevesebbet dolgoznak.

Beszédes adat a home office-ról: a munkavállalók 35%-a azt az időt, amit azzal spórolt meg, hogy nem kell munkába járnia, munkával töltötte.

(A felmérés 2020-ban 5000 20-64 év közötti, legalább 20 000 dollárt kereső válaszadó megkérdezésével készült)

A HR Brew pozitív példaként említi a Suzy nevű Big Data céget, akinek alelnöke, Joy Young azt javasolta, hogy határozzák meg a cégnél, mikor van itt az ideje befejezni a munkát. A Suzy-nál a fő munkaidő 9:00 és 18:30 között van. Ezen időkereten túl nem várható el a munkával kapcsolatos kommunikáció, délután fél négy után pedig nem tartanak megbeszéléseket. Ezek a szabályok éreztetik is a hatásukat a cégnél, nem érkeztek többé céges üzenetek, amint a fő munkaidő letelt. A cégnél annak ellenére is figyelnek erre, hogy olyan ügyfeleik vannak, mint például a Microsoft, a Pepsico, a GE, a T-Mobile, vagy a Google.

Young szerint a vezetők feladata, hogy “legalizálják” a szünetek tartását és hogy a dolgozók “felhatalmazást” kapjanak arra, hogy felálljanak a monitortól. Az pedig a HR feladata az alelnök szerint, hogy a rendszeresen beszélgessen a munkavállalókkal és megvitassa velük, hogy mit tehet a cég annak érdekében, hogy kevesebb legyen a stressz és megőrizzék mentális egészségüket.

Szerző: K.T.

Fotó: Envato

H I R D E T É S