A mérgező viselkedés egy olyan dolog, amit nemcsak másokon, hanem akár saját magunkon is észrevehetünk. Most eláruljuk, hogy mik azok a toxikus minták, amiket mindenképpen kerülj el, ha jó példát szeretnél mutatni a munkahelyeden.

A gázlángolás egyértelműen mérgező viselkedés

Ismered ezt a manipulációs trükköt? A lényege az, hogy valaki meg próbálja elhitetni veled, hogy túlreagálod a dolgokat, valamint meg is hazudtolhat. Nos, ez egyértelműen egy toxikus szokás, de sajnos a munkahelyeken is egyre gyakoribb. Ha azt veszed észre, hogy néha nálad is előfordul, esetleg azért, hogy kivágd magad bizonyos szituációkból, akkor mindenképpen fontos, hogy változtass.

A kihasználás sincs rendben

Minden cégnél vannak olyan kollégák, akik sokszor túl lelkesnek tűnnek, és lényegében bármit rájuk lehet bízni, mert úgy is megcsinálják. Nos, az rendkívül fontos, ha találkozol is ilyen emberekkel, ne használd ki őket, és ne élj minden lehetőséggel, amire lecsapnának. Az egyik dolog, hogy te így kevésbé fogsz motiváltnak tűnni a feletteseid szemében, valamint nem is korrekt, akkor sem, ha önként ajánlják fel a segítséget.

A leggyakoribb mérgező viselkedés: a pletykálkodás

A mérgező munkahelyeken bizony a pletykálkodás is jelen van. Nos, talán egy egész rendszert egyedül nem tudsz megváltoztatni, de arra figyelhetsz, hogy te ne vegyél részt a pletykálkodásban, valamint abban, hogy rosszat mondasz másokról a hátuk mögött. Arról nem is beszélve, hogy emiatt akár kellemetlen helyzetbe is kerülhetsz.

Az arrogancia talán segíthet, hogy feljebb kerülj a ranglétrán, de jó kapcsolatokat nehezebb lesz kialakítani

Az arrogancia a munkahelyen különösen alattomos dolog, mert az arrogáns emberek gyakran gyorsan haladnak előre a ranglétrán. Ahogy sok más toxikus viselkedés, ez is ragályos: ha egy arrogáns vezető egy arrogáns csapatot nevel, pillanatok alatt egy teljesen elviselhetetlen, beképzelt munkahelyi kultúra alakul ki. De neked ebben nem kell részt venned.

A tiszteletlenséget se engedd meg magadnak

Hajlamosak vagyunk a tiszteletlenséget egyszerűen az iroda vagy akár az egész iparág „kultúrájának” betudni. Fontos azonban, hogy ne felejtsd el: egy munkahelyen is emberségesnek kell maradni, valamint mindenkinek meg kell adni a tiszteletet. Manapság már rengeteg kutatás is bizonyítja, hogy csapatmunka, az empátia, a befogadás, az őszinteség és a kölcsönös tisztelet az, ami valóban sikeressé tehet egy munkahelyet.

Forrás: Career Contessa

Kiemelt kép: Freepik

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét