munkavallalo, felmondas, megtartas, kommunikacio
Fotó: Envato

Így nem mondanak majd fel az alkalmazottak 

blank
blank

Vajon munkáltatóként miként tudjuk megtartani az alkalmazottainkat? Vannak praktikák, melyek bevetésével elkerülhető a felmondási hullám? 

Arról már itt a Karrier Trend oldalán is többször írtunk, hogy mennyire fontos a cégen belüli megfelelő kommunikáció. Ennek hatására ugyanis növekszik a bizalom az alkalmazottak és a vezetők között, ezt pedig végső soron hozzájárul a hatékonysághoz, valamint az sem hátrány, hogy kisebb eséllyel akarnak majd felmondani a dolgozók. Egy ideálisan működő céges kultúrában igenis lényeges, kik a vezetők, ők ugyanis hatással vannak a vállalat mindennapjaira és persze az alkalmazottak jólétére. Persze nyilván a dolgozók hosszú távon megtartása több összetevős folyamat, ennek kapcsán hoztunk most néhány gyakorlati példát, melyek bevetésével szinte biztos, hogy szívesebben maradnak az adott cég berkein belül a foglalkoztatottak. 

Az alkalmazottak bevonása 

Ez szorosan kapcsolódik a nyílt és őszinte kommunikáció kérdéséhez. Ha az alkalmazottakat bevonjuk bizonyos döntések meghozatalába, akkor úgy fogják érezni, hogy számít a szavuk, meghallják a hangjukat. Fontos, hogy lehetőséget és platformot biztosítsunk nekik arra, hogy elmondhassák a véleményüket. Ez lehet akár egy offline meeting keretein belül, de a céges elégedettségi felméréseket is pontosan erre találták ki. 

Kreatív juttatási csomag 

Ha vezetőként tisztában vagyunk azzal, hogy nem tudunk – vagy csak korlátozottan – az alkalmazottaink számára cégen belüli mobilitást kínálni, akkor opció lehet, ha őket valahogy másként ösztönözzük arra, mégis maradjanak velünk. Jó ötlet lehet a munkahelyi rugalmasság, a home office – hibrid megoldás – lehetősége, de az extra szabadnapoknak is biztosan sokan örülnének. 

Az ígéretek betartása 

Az nagyon evidensnek tűnhet, de az igazság az, hogy talán egy az egyik legfontosabb, ugyanis szorosan összefügg a már fentebb említett bizalom kérdésével. Ha ugyanis a bizalom valami miatt meginog, akkor az adott munkavállaló sokkal hamarabb kezd el másik állás után kutatni. Vezetőként csakis akkor tegyünk ígéretet, ha biztosak vagyunk abban, be is tudjuk tartani. Ha egy ígéretet valamilyen oknál fogva mégis meg kell kvázi szegni, akkor is legyünk korrektek: beszéljünk róla a konkrét munkavállalóval, magyarázzuk el a helyzetet és próbáljunk meg alternatív megoldást kínálni. 

Ismerjük meg a saját embereinket!

A jó vezető ismeri a beosztottait. Pontosan ez teszi különbbé, ettől lesz ő vezető, nem pedig a rettegett főnök. Egy jó vezető kérdéseket tesz fel, kíváncsi, mit szeretnek a dolgozói, hol látják magukat a jövőben, mik a céljaik. Egy jó vezető támogatja a munkavállalóit, mellettük áll és meghallgatja őket. Ez pedig szintén egy olyan bizalmi helyzetet teremt foglalkoztatott és vezető között, ami miatt a dolgozók szívesen maradnak az adott cégnél. 

A tehetségek felfedezése 

Vezetőként célszerű lehet figyelni a dolgozókat, ha pedig felfedezzük, hogy valaki valamiben tehetséges, megpróbálhatunk neki testhezállóbb feladatot adni. Például, ha valaki adatrögzítő munkát végez, de kiváló íráskészséggel rendelkezik, akkor jó ötlet lehet lehetőséget biztosítani neki arra, hogy ezt a tudását is kamatoztassa. Azáltal, hogy vezetőként megismerjük az embereinket, felfedezhetjük a személyiségük más aspektusait is, ez pedig akár a vállalat – és persze az alkalmazott – számára is hasznos és jövedelmező lehet a jövőben. 

Forrás: Forbes 

Szerző: G.P.
Fotó: Envato