vezeto, digitalizacio, empatia, onismeret

Új tulajdonságokra van már szüksége a vezetőknek

Empátia, digitalizáció, felhatalmazás, önismeret – ezek segíthetik a vállalatvezetőket a mostani turbulens környezetben. Első alkalommal adták át a Jövő vezetője díjakat

H I R D E T É S

Alig kezdett el kilábalni a gazdaság a vírus-válságból, máris nyakunkon egy újabb krízis, ami láthatóan ismét hatalmas kihívás elé állítja a gazdaság szereplőit. Ebben a környezetben kiemelten fontos, hogy a cégek vezetői, menedzserei állják a sarat és képesek legyenek alkalmazkodni a turbulenciához. Ennek elősegítése érdekében rendezték meg immár második alkalommal a LEAD: a Jövő vezetője konferenciát. Empátia, digitalizáció, felhatalmazás és önismeret – ezek a témák adták a CX-Ray által szervezett esemény gerincét, hiszen ezek nélkül ma már lehetetlen sikeresen vezetni egy csapatot. A konferencia keretében, első alkalommal átadták a Jövő vezetője díjakat is.

A Lead konferencián elismert menedzserek, vezetéstudományi szakemberek és üzleti coach-ok osztották meg személyes tapasztalataikat arról, milyen kihívásokkal találkoznak a mindennapokban, és szerintük milyen ismeretekre van szüksége a menedzsereknek ahhoz, hogy sikerre vihessék csapataikat. A tematika négy modern vezetői területre koncentrált: az empátiához, a digitalizációhoz, a felhatalmazáshoz és az önismerethez kapcsolódó előadásokat panelbeszélgetések követték, a közönség pedig bármikor kihasználhatta az online formátum előnyeit, és akár a chatszobában is feltehette kérdéseit. A száraz szakismeretek kedvelőinek csalódniuk kellett, mert szemléletes, hétköznapi szituációkban is könnyen hasznosítható gyakorlati tippeket osztottak meg a közreműködő szakemberek, miközben az is kiderült: a hagyományos vezetői technikákat egyáltalán nem kell elfelejteni, viszont nélkülözhetetlenné vált az új ismeretek és készségek elsajátítása.

„Nincs üzleti intelligencia intelligens vezető nélkül”

Pósfai Gábor, az osztrák Decathlon-hálózat kiépítésével és vezetésével foglalkozó szakember tudatosan választ rendkívül különböző beállítottságú tagokat a csapatába, ehhez pedig elsőként elengedhetetlennek tartja, hogy maga, a vezető is fejlett önismerettel rendelkezzen. Ez pedig nem egy gyorsan letudható feladat, hanem folyamatos munka eredménye: ő képzésekkel, konferencia-szereplésekkel és a kollégáitól érkező rendszeres visszajelzésekkel építi magát – ezzel együtt pedig a csapata bizalmát. A felhatalmazás, mint vezetői készség fontosságáról Patai Zoltán, a Foodpanda ügyvezetője beszélt. Az ételkiszállítás és gyorskereskedelem hazai éllovasa óriási fejlődésen ment át az elmúlt időszakban: 3 év alatt négyszeresére nőtt a futáraik és munkavállalóik száma, valamint tízszeres árbevételnövekedéssel büszkélkedhetnek, mindemellett folyamatosan és kiegyensúlyozottan nő a dolgozóik elégedettsége. Hogyan lehetséges mindez?

Bevonják a kollégákat a döntéshozatalba, elismerik és hangsúlyozzák erősségeiket és a munkájuk jelentőségét, és minden olyan eszközt a kezükbe adnak, mellyel szabadon és eredményesen dolgozhatnak.

A digitalizáció, mint minden átható szemlélet, nélkülözhetetlen a mai turbulens piaci környezetben, és mihamarabb fel kell ismerniük a vezetőknek, hogy ez nem csak IT, hanem sokkal inkább stratégiai kérdés. Kulcsfontosságú, hogy a rendelkezésre álló információk és adatok segítségével jobban átlássák a szervezetek, milyen változások mennek végbe a környezetükben és esetleg előrejelzéseket is tudjanak készíteni. Az üzleti intelligencia és a hálózatkutatás lehetőségeiről és jelentőségéről beszélgetett a kapcsolódó panelben Hári Péter, a CX-Ray ügyvezető igazgatója és Dr. Schrankó Péter, az üzleti és szervezeti megújulás szakértője, tapasztalt vezető és tanácsadó. Hangsúlyozták, hogy a vállalati adatelemzés a stratégiai döntések és a cég eredményességének fontos elemeivé váltak: „a különböző típusú, munkavállalókat célzó kérdőívekkel felmérhetjük a szervezet jelenlegi állapotát, következtethetünk a múltból, és azt is megjósolhatjuk, hogy egyes döntések esetén milyen következményekkel számolhatunk. Magának az adatgyűjtésnek és a belső hálózatelemzésnek emellett fontos üzenete is van:

a vezetés kíváncsi a kollégákra, fontosnak tartja és komolyan veszi a visszajelzéseiket”

– tette hozzá Hári Péter.

A Jövő vezetői megérkeztek – és elismerést érdemelnek

A konferencia programjához kapcsolódva idén először adták át a Jövő vezetője díjakat, melyeket a szakmai felkészültség mellett példamutató emberi kvalitásokkal és az eredményes csapatmunkát támogató készségekkel is rendelkező közép- és felsővezetők érdemelhettek ki. A menedzserek maguk is nevezhettek a megmérettetésre, többségüket mégis kollégáik jelölték a mindennapi munkájuk során mutatott teljesítményük alapján. A négytagú szakértő zsűri, melynek tagjai a konferencia előadói közül kerültek ki, nem csak az előre meghatározott objektív szempontok alapján választották ki a győzteseket, de megismerkedtek az általuk irányított csapatokkal is, hogy meggyőződhessenek arról, a legjobb helyre kerülnek a díjak. Ennek megfelelően nemcsak a díjazottak, hanem az őket segítő kollégák is részesülhetnek a nyereményekben, hiszen többek között csapatépítő programokon, valamint team coaching foglalkozásokon fejleszthetik tovább munkahelyi közösségüket.

Bár a Lead konferencia előadásait az online térben követhették a résztvevők, a díjátadón már személyesen vehetett részt a közönség. A kisvállalati kategóriában Kövesdi Gábor, a Reggant Consulting Kft. társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója kapta a Jövő vezetője elismerést, akit munkatársai igazi álmodozóként és vizionáriusként ismernek, és aki mindig szeretné jobbá tenni a körülötte lévő világot. A középvállalati menedzserek között Palásti György, a Grafton Recruitment Kft. ügyvezető igazgatója győzedelmeskedett, aki kimagaslóan jól bánik a felhatalmazás eszközével, minden körülmények között emberközpontú megközelítéssel kezeli a szituációkat és a toborzás-kiválasztás területén is kiemelkedő eredményekkel bír. A nagyvállalati kategória győztese pedig Zima Zsófia, a Bonduelle HR igazgatója lett, aki az ukrajnai konfliktus kapcsán felmerülő turbulenciára kiemelkedő rugalmassággal és eredményességgel reagált, emellett a vállalati CSR programok elkötelezett szervezője és támogatója.


Szervező

Partnerek

Médiatámogató

H I R D E T É S