munkahelyi tréfa, április 1, munkahelyi vicc (1)
munkahelyi tréfa, április 1, munkahelyi vicc (1)

Mutatjuk, így viccelj a munkahelyen anélkül, hogy zaklatnád a kollégáid 

blank
blank

H I R D E T É S

A humor a munkahelyi kultúra fontos része, azonban helytelen használat esetén nagyon komoly és káros következményei lehetnek. Természetesen tréfálkozni lehet, de mindenképpen ügyelni kell arra, hogy viccek terén ne lépjünk át bizonyos határokat. 

Te melyiket választanád?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Persze a humor mindig magában hordozza a téves megítélés és a félreértelmezés lehetőségét, de azért léteznek a józan ész szabályai, amiket mindenki alkalmazhat, ezzel pedig nagy eséllyel elkerülhető, hogy a egy-egy tréfát zaklatásnak véljen valaki. Összeállításunkban most megmutatjuk, mire érdemes figyelned, ha elsütnél néhány poént a munkahelyeden. 

Érzékeny témák STOP

Fontos, hogy mindenképpen kerüld a védett tulajdonságokkal kapcsolatos tréfákat. Vagyis, ne viccelj valakinek az életkorával, súlyával, faji hovatartozásával, nemi identitásával, szexuális beállítottságával. Ezek a témák ugyanis érzékenyen érinthetnek másokat, személyes érzelmeket válthatnak ki, ami miatt aztán a humor “elszenvedője” úgy érezheti diszkrimináció áldozata lett. Azok a viccek ugyanis, amik felzaklatnak vagy megsértenek másokat könnyen problémát okozhatnak az alkalmazottak között, végső soron pedig megnehezíthetik a hatékony együttműködést. 

Erősödő sztereotípiák 

A viccek különösen ártalmasak lehetnek, ha bizonyos csoportokkal kapcsolatos negatív sztereotípiákat erősítenek. Ilyenek például a nőkről szóló viccek vagy például, hogy a férfiak minden esetben érzéketlenek. Ezek a dolgok ugyanis nem igazak, viszont a velük való tréfálkozás elmélyítheti a nemi előítéleteket. 

Csak óvatosan az e-mailekkel 

Az írásbeli kommunikáció során legyél nagyon körültekintő. Tudnod kell, hogy e-mailezés során a hangsúly gyakran elvész, emiatt előfordulhat, hogy valaki teljesen félreérti a viccesnek szánt soraidat. Szóval mielőtt üzenetben dobnál be egy poént, inkább olvasd vissza kétszer, amit készültél elküldeni. 

Kellenek a határok 

A fentiekből talán úgy tűnhet, hogy a munkahely nem alkalmas a viccelődésre, de valójában csak arról van szó, hogy határokat kell húzni, már csak azért is, hogy jogi értelemben biztonságba legyél. Egy-egy rosszul elsütött poén miatt ugyanis akár a munkaügyi bíróságon is kiköthetsz, ezt pedig nyilvánvalóan te sem akarhatod. Ugyanakkor jó tudni, hogy a szórakozás, a pozitív munkahelyi környezet produktívabbá, hatékonyabbá teszi az alkalmazottakat. Szóval, nyugi a munkahelyi tréfálkozásnak nincs vége, lehet nevetni, csak tudd, mikor kell megállni. Ráadásul a munkahelyet befogadóbbá és tiszteletteljesebbé tehetjük, ha tisztában vagyunk szavaink és tetteink hatásaival.

Forrás: LinkedIn, Littler
Szerző: G.P.

H I R D E T É S