z-generációs, munkahely, karrier
z-generációs, munkahely, karrier

Ha ezt látja egy z-generációs, biztosan nem jelentkezik az állásra

Ha ezekkel szembesülnek, biztosan nem pályázzák meg a pozíciót.

blank
blank

H I R D E T É S

Sok z-generációs munkavállaló számára a jó fizetésnél is fontosabb a munkahely rugalmassága és a munka-magánélet megfelelő egyensúlya. Bár a munka és a magánélet egyensúlya mindenki számára másképp néz ki, és iparáganként is változhat, az Insider-nek nyilatkozó négy fiatal szakember elmondta, hogy olyan munkahelyeket részesítenek előnyben, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy foglalkozhassanak a kedvenc hobbijukkal is. 

Hónap kérdése: Te tudatosan fejleszted a soft skilljeid?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Az Insider több Z-generációs munkavállalóval beszélt, akik elmondták, hogy azért hagyták ott a  munkahelyüket, mert nem volt megfelelő a munka és a magánélet egyensúlya. Most pedig olyan állást keresnek, amelyben rugalmasabb módon végezhetik a munkájukat és ahol a hétvégi ügyeletek és a folyamatos teljesítménykényszer nem kényszerítik arra őket, hogy elhanyagolják a társadalmi életüket.

A Z-generációs munkavállalók egy állásinterjún nem kérdeznek rá direkt módon arra, hogy a vállalat mennyire elkötelezett a munka és a magánélet egyensúlya iránt, hanem bizonyos jelzésekre figyelnek,  hogy megállapítsák, mennyire jelent prioritást a munkáltatók számára. Ha az interjún az alábbi elvárások hangzanak el a cég részéről, a Z-generációsok többsége biztosan nem érdeklődik tovább az állás iránt.  Íme 5 olyan jel, ami azt jelentheti, hogy a munkáltató nem törődik a munka és a magánélet egyensúlyával.

1. ‘Olyan embert keresünk, aki keményen dolgozik és mindent belead”.

Amikor megkérdeztek néhány potenciális munkáltatót a munka és a magánélet egyensúlyára vonatkozó politikájukról, többen is olyan irányba terelték a témát, hogy olyan valakire van szükségük, aki “keményen tud dolgozni és mindent belead”. Ez azt üzeni a leendő munkavállalónak, hogy azt várják el tőle, hogy azért éljen, hogy dolgozzon. Egy Z-generációs azért dolgozik, hogy élhessen, hogy a szabadidejében minél teljesebb életet tudjon élni.

2. Kis csapat, nagy felelősséggel


Az interjúk során a Z-generációsok gyakran érdeklődnek a csapat méretéről és az általuk kidolgozott projektek terjedelméről. Olyan kérdéseket tesz fel, mint például: “Ki van még a csapatban?” és “Hogyan fogok velük együttműködni ebben a pozícióban?”, hogy meghatározza a támogatás szintjét. Egy kisebb csapat nagy projektekkel nagy munkaterhelésre, éjszakába nyúló vagy hétvégi munkára utalhat.

3. Nem egyértelmű, homályos vagy változó célok


A Z-generációsok strukturált, átlátható növekedést keresnek minden egyes munkahelyen, ahova csak pályáznak. Annak megállapításához, hogy a pozíciónak vannak-e egyértelmű mutatói a sikerre, konkrét fejlesztési lehetőségekre és célokra vonatkozó kérdéseket tesznek fel.

4. Az alkalmazottaknak nincs idejük a külső hobbikra


A Z-generációsok egyik fontos taktikája, hogy megpróbálnak többet megtudni a korábbi és jelenlegi alkalmazottak hobbijairól és érdeklődési köréről, hogy kiderítsék, van-e az alkalmazottaknak ideje ilyen tevékenységekre a munkán kívül? A válaszokból könnyen kiderül, hogy a főállású munkájuk annyira megterhelő-e, hogy mindent felemészt és emiatt kevés idejük marad a hobbikra, még hétvégén is.

5. Az év legjobb napja a „bónusznap”


Ha az alkalmazottak azt mondják, hogy az év legjobb napja, amikor megkapják az éves bónuszt, az szintén riasztó jel lehet. Bár a sok pénz jól hangzik, sokaknak az élet nem csak a pénzről szól, és nem akarnak az év 365 napján keményen dolgozni azért a nagy bónuszért. Az álláskeresés során a Z-generációsok jelentős része olyan céget és karriert akar találni, ahol a munka középpontjában valami olyan dolog áll, amit értelmesnek, támogathatónak és hasznosnak tart.


Szerző: K.T.
Fotó: Envato

H I R D E T É S