blank

Hónapról hónapra épülő közösség

blank
blank

A vállalatok hajlamosak alábecsülni a munkahelyi légkör fontosságát, pedig egyre több esetben fordul elő, hogy a felmondások hátterében a környezettel való elégedetlenség húzódik meg. A tudatos HR politikát folytató cégeknél ezért terjednek az egyre komplexebb és szerteágazóbb jólléti – wellbeing – kezdeményezések. Ezek duplán hajtanak hasznot, mert a közösségépítésen túl a szemléletformálás szolgálatába is lehet állítani őket.

A hazai munkaerőpiac már régóta alapvetően keresleti jelleget mutat – különösen a szakértelmet és tapasztalatot is igénylő irodai munkakörök tekintetében. A munkavállalók gyorsan és kedvező feltételek mellett tudnak váltani, ezért nem meglepő, hogy ezt gyakran meg is teszik, ha nem érzik jól magukat egy adott helyen. A cégek felismerték, hogy nem elég csak a juttatások és a szakmai szempontok terén állni a versenyt a piaci riválisokkal, a megfelelő munkahelyi környezet fenntartása legalább ilyen fontos.

A tapasztalatok hívták életre a vállalati wellbeing programokat. Egyszerűbb jólléti kezdeményezések – csapatépítő rendezvények, karácsonyi céges ajándék – régóta léteznek. A tudatos vállalatoknál mára ezekből egy komplex, tucatnyi elemből álló, a különféle korú, nemű, érdeklődési körű és adott esetben nemzetiségű kollégáknak egyaránt értéket és élményt nyújtó rendszer formálódott ki.

Az ügyfélszolgálati outsourcing, valamint a vásárlói interakciók és a folyamatkezelési szolgáltatások szektorának egyik vezető szereplője, a Konecta már dedikált wellbeing-specialistát is foglalkoztat, akinek a feladata többek között a munkatársak igényein alapuló stratégia kidolgozása és az ezekhez kapcsolódó tevékenységek koordinálása.

blank

A több mint kétszáz munkatárssal rendelkező vállalat az idei évtől tematikus hónapokat is szervez. Ismeretterjesztésből, egyéni vagy csoportos kihívásokból, közösségi programokból, játékokból és társadalmi felelősségvállalási kezdeményezésekből áll össze minden hónap. A témák változatosak a fenntarthatóságtól a kreativitásig, a pénzügyi tudatosságtól a szórakozásig. A cég igyekszik a szemléletformálást is belecsempészni a programokba: van például könyv- és versajánló fórum, gyorsétterem-kerülő hónap, közös sportolás és jótékonysági gyűjtések rászorulóknak.

„A kollégák határozottan jól fogadták a tematikus hónapokat. Az első fél év tapasztalata, hogy a kezdeti tartózkodás után folyamatosan nő az érdeklődés. Minden aktivitás önkéntes, de a visszajelzések alapján várják őket és szívesen jönnek” – osztotta meg a tapasztalatokat Saussez-Valentini Mária, a Konecta HR Country Leadje. „A cég természetesen a hagyományosabb wellbeing megoldásokat is alkalmazza. Sokféle nyelvi és szakmai képzést kínálunk, rendezvényeket szervezünk a családi naptól a társasjáték-klubig, kínálunk egészségbiztosítást, sportolási lehetőséget. Működik nálunk a rugalmas munkaidő és az önkéntes munkát is ösztönözzük extra szabadnappal. A havi közösségi programok nem kiváltják, sokkal inkább kiegészítik ezeket. A piacon szétnézve egyértelműen azt tapasztaljuk, hogy akik figyelmet fordítanak erre a területre, versenyelőnyre tesznek szert a munkaerő megtartása terén. Ezt a saját példánk is bizonyítja: az idejük nagy részében ügyfelekkel foglalkozó, felelősségteljes és relatíve monoton munkakörökben 5% alatt tudjuk tartani a fluktuációs rátát.”

A Konectáról

A Magyarországon 2021 óta jelen lévő Konecta az ügyfélszolgálati outsourcing, valamint vásárlói interakciók és a folyamatkezelési szolgáltatások terén a világ egyik vezető és innovatív szolgáltatója. Az ügyfelek közötti interakciók és az ügyfélszolgálati háttérfolyamatok támogatásától kezdve a vásárlói élmény területén nyújtott tanácsadásig szolgáltatások széles skáláját kínálja. A Konecta világszerte mintegy 700 klienst szolgál ki, köztük a telekommunikáció, az energetika, a bankügyek, az ipar, a kiskereskedelem és az e-kereskedelem legnagyobb neveivel folytat együttműködést.