munkahelyi etikett, karrierfejlesztés, karrier tanácsok
munkahelyi etikett, karrierfejlesztés, karrier tanácsok

Ezt a három dolgot sosem szabad csinálni munkahelyen – a HR szakértő szerint

blank
blank

H I R D E T É S

Amikor a HR-ről van szó, az emberek általában arra kíváncsiak, hogyan tűnjenek ki a munkahelyükön. Erre azt mondaná Valerie Rodriguez, az Insideren megjelenített cikkében, hogy tegyünk bele rengeteg energiát, találjuk meg a módját, hogy innovatívak legyünk, és ne csak problémákkal, hanem megoldásokkal is forduljon a felettesünkhöz. De azon túl, hogy mit kell tenni, vannak olyan dolgok is, amelyeket nem szabad.

Ne ossz meg túl sokat magadról

Az egyik legfontosabb, hogy ne mondj el a magánéletedről túl sokat. Könnyedén túl sokat oszthat meg magáról az ember a munkatársai közt. Végülis, naponta nyolc órát tölt el velük az ember, ha nem többet. Még a távmunkában dolgozók esetében is szerepkörtől függően, továbbra is jelentős kapcsolat van a munkatársakkal, de fontos észben tartani, hogy ők nem automatikusan a barátaid.

A munkahelyen lévő túlzott megosztás több rosszat, mint jót eredményez, mert lehetővé teszi az embereknek, hogy feltételezéseket tegyenek és döntéseket hozzanak helyetted. Még akkor is, ha ez jó szándékból jön, nem jó ötlet.

Például, Valerie egyszer elmesélte a kollégájának, hogy problémái vannak az autójával. Pár hónappal később előléptetésben részesült volna, aminek része az volt, hogy autóval közlekedjen a helyszínek között.

Amikor a felettese leült vele beszélni, azt mondta neki, hogy hallott az autójával kapcsolatos problémáiról és elmondta, hogy attól tart, hogy ott ragadna az egyik helyszínen. Emiatt a pozíciót nem ő kapta meg. Valerie nagyon csalódott volt emiatt. Ezáltal rájött, hogy nem kéne megosztania a magánéleti problémáit a kollégáival, mivel ezzel esélyt ad nekik, hogy mások döntést hozzanak helyette.

Ne légy túl szerény

Valerie megtanulta, hogy ne legyen túl szerény a munkahelyén. Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek önteltnek kéne lennie és azt gondolnia, hogy jobb mindenkinél, mert az sem fog előre vinni a karrieredben. Az ember lehet egyszerre kedves és empatikus, de ugyanekkor nem megengedő az emberekkel szemben, hogy átlépjenek rajta.

HR-esként megtanulta, hogy a sikeres emberek körítés nélkül, többször hangoztatják a sikereiket. Ennek eredményeként nagyobb esélyük van az előléptetésekre. Régebben úgy gondolta, hogy a munkája magáért beszél, de azóta megtanulta, hogy ha az ember nem áll ki magáért, más sem fog helyette.

Ne maradj túl sokáig az összejöveteleken

Mint HR-es, Valerienak többször volt szerep események rendezésében, melyek során többször az este végéig maradnom kellett.

Emiatt azt tapasztalta, hogy több negatív dolog kerül ki abból, ha túl sokáig tartózkodik a vállalati összejöveteleken, mint pozitív. Néha ez az alkohol miatt van – az emberek elkezdenek inni, és ezáltal elfajulnak az események.

Máskor pedig az emberek józanok maradnak, de rossz döntéseket hoznak, mert habár munkatársaik közelében vannak, de más környezetben, mint az irodában. Amikor másnap bejönnek az irodába, a pletykák csak úgy szárnyalnak. Jobb biztosra menni és 1-2 óránál tovább nem maradni, hacsak nem muszáj.

Ugorj be, tölts egy kis időt a buliban, mutasd meg magad, de a pár óránál tovább ne ácsorogj.

H I R D E T É S