személyes brand, személyes brandépítés, social media, digitalizáció
személyes brand, személyes brandépítés, social media, digitalizáció

Hogyan lehet kitűnni a tömegből?

Személyes brandépítés a digitális korban

blank
blank

H I R D E T É S

Ma, az online kereskedelem, szolgáltatás világában egyre többen próbálnak a piacon érvényesülni és termékeiket, szolgáltatásaikat is világhírré tétetni. Ehhez az kell, hogy az online térben jelen legyen. De még hogy?!

Hogyan fogad a céged, amikor új kihívások elé nézel?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Mindegy, hogy mit szeretnénk a célszemélyekkel tudatni, ahhoz már édes kevés a szájról szájra terjedt információ. Az életképes vállalkozásoknak jelen kell lenni a világhálón is. Persze az sem mindegy hogyan, milyen minőségben.

Az az egy

Egy-egy szektoron belül keresgetve is nagyon sok eredményt találhatunk, különböző adatot nyerhetünk az internetnek köszönhetően. Ebből a rengetegből kell kiválasztanunk azt, amelyik számunkra a legszimpatikusabb. Az áron kívül sokféle szempontot figyelembe veszünk döntéseink során. Mégis, hogyan lehet kitűnni a nagy rengetegből?

Önmarketing

A személyes brand mutatja a mögötte megbújó személyiséget, a vállalkozás szellemiségét, célját, ezért nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy azt hogyan mutatjuk kifelé. Az egyes szakterületeken belül is nagy lehet a felhozatal, ezért szó szerint a megmaradásról, a jövőről van szó. Valami olyannal kell előrukkolni, ami jó eséllyel megragadja a figyelmet, bevésődik az agyba és a retinába egyaránt. És ezt mégis hogyan valósítsuk meg?

A hogyan

Önreflexió: Mielőtt egy profi honlapkészítőhöz rohannánk, magunkkal van dolgunk. Üljünk le és építsük fel önmagunkat. Azért van szükség arra, hogy önazonos, hihető legyen, hiszen, ha valaki velünk fog dolgozni, akkor úgyis megismer. Azaz nem érdemes túlzásokba esni és túlzottan visszafogottnak sem lenni. A saját brandünknek azt kell hirdetnie, amik mi vagyunk. Az marad meg a piacon, ami hiteles. Ha ennek ellentétjét tapasztalják meg, nemcsak elpártolnak tőlünk, de annak híre is megy.

Mit és hogyan kommunikálunk: az ügyfeleinkhez el kell jutni. Mindegy, hogy telefonon vagy a honlapon keresztül, de a kimondott és a leírt szavakkal kommunikálunk feléjük. Hogy ez a legjobb legyen, érdemes fejleszteni ezt a készséget. Muszáj magabiztosságot közvetíteni azért, hogy mellettünk döntsenek. Ehhez szükséges gyakorolni.

Juss el „mindenkihez”: az persze lehetetlen és nincs is rá szükség, mint ahogyan megfelelni sem tudunk mindenkinek, de muszáj a köztudatba bejutni úgy, hogy az online médiát is bevetjük ehhez. Legyünk folyamatosan jelen Facebook, Instagram oldaladon. Posztoljunk a munkánkról és ehhez jó fotókat használjunk. Dolgozzunk ki stratégiát, hogy mikor és milyen tartalmakat gyártunk, osztunk meg. A „mindenkiből” persze lehet, hogy csak néhány tényleges érdeklődő lesz a végére, de ők azok, akikért az egészet tesszük.

Weboldal: ha még nincs, érdemes profival készíttetni, aki a saját profilunkhoz, igényeinkhez igazítja a tartalmat, a megjelenést, logót. Nem elég azt szakértővel elkészíttetni, de azután is folyamatos gondozást igényel a weboldal, hogy hitelességünket megőrizzük.

Legyél képben: az élethosszig tartó tanulás korát éljük, amikor a szakmánkban is lépést kell tartani az új trendekkel. A fejlődésünkről mindenképp számoljunk be. Nem nagyképűség ez, hanem informálás az újdonságokról.

A személyes brand építése egy olyan hosszútávú stratégiát jelent, amely, ha kitartó az egyén, vállalkozás, akkor lehet jövedelmező, de azt is tudni kell, hogy nem való mindenkinek. A saját brand kiépítése nyitottságot igényel, amely azonban a magánélet rovására is mehet. Hibázni nemcsak lehet, de abból sokat tanulhatunk.

Szerző: Rónai Márta

H I R D E T É S