Motiváció a koronavírus idején
Forrás: Envato

4 ok, hogy miért kell még jobban motiválni a beosztottjaidat koronavírus idején

blank
blank

H I R D E T É S

A koronavírus hatalmas kihívásokat jelentett a szervezetek számára, ez nem jelenti azt, hogy elhanyagolható lenne a munkavállalók elkötelezettségének erősítése.

A koronavírus megjelenése óta vállalkozások sokasága kényszerült arra, hogy ésszerűsítse működését, felül kellett vizsgálnia a jövedelmezőségi és a növekedési előrejelzéseit, csökkentenie kellett folyamatosan a dolgozói létszámot, ami gyakran drasztikus változást jelent.

Ezekben az időkben luxusnak tűnhet minden olyan kezdeményezés, amely a munkavállalók elköteleződését célozza, de szakemberek szerint azok a szervezetek, amelyek fenntartják vagy növelik befektetéseiket a pozitív vállalati kultúrát népszerűsítő tevékenységekbe, most és a jövőben is nagyot nyerhetnek.

Négy ok, hogy miért fontos az alkalmazottak elismerése és jutalmazása a nehéz időkben:

1. Többet kérsz tőlük

A rendkívüli idők rendkívüli intézkedéseket igényelnek. A COVID-válság idején sok munkáltató minden eszközt megragad annak érdekében, hogy fenntartsa a forgalmát. Egyes alkalmazottak számára ez azt jelenti, hogy túlórázni kell a szupermarketek sorai között. Másoknak egyszerre kellett a volán mögé ugrani és kézbesíteni, és egyéb extrákat vállalni.

Mások, akik a létszámot csökkentettek, azzal szembesülnek, hogy a megmaradt munkatársaknak kell keményebben és hosszabb ideig dolgozni az üzlet működtetése érdekében.

A tapasztalatok azt mutatják, az alkalmazottak hajlandóságot mutatnak az összefogásra, és jóindulattal vesznek részt a nehézségek kezelésében. Főleg igaz ez akkor, ha a munkáltató megfelelően jutalmazza erőfeszítéseiket.

2. Szükséged lesz rájuk, amikor új lehetőségek jelentkeznek

A jó munkaerőnek még a terhelt időkben is akad a piacon lehetősége, és nagy valószínűséggel keresni is fogja azokat, ha a munkáltatójánál nem kap megfelelő elismerést, megbecsülést.

A nehéz idők elmúltával a lehetőségek ismét megszaporodnak majd, de ha hiányzik a fedélzetről a jó munkaerő, nem lesz a cégnek elég kapacitása előre mozdulni.

3. A hírneved megelőz

Komoly kihívást fog jelenteni, ha a cégről az a hír terjed el, hogy a válság idején nem bánt megfelelően a dolgozóival. A digitális forradalom egyik hozama, hogy a szervezetek sokkal láthatóbbá váltak, így az álláskeresőknek elég néhány perc arra, hogy a különböző közösségi felületeken információhoz jussanak a céggel kapcsolatban. Ha a vélemények nem megfelelőek, kétszer is meggondolhatják a jelentkezést. Ezzel szemben a pozitív, építő munkahelyi kultúra segíthet abban, hogy a cég vonzó munkáltatóként tűnjön fel a magasan kvalifikált munkavállalók számára.

4. Befektetés a legnagyobb vagyonba

A sikeres cégek bár különféleképpen működnek, de egy közös általában van bennük, mégpedig az, hogy elkötelezett és készséges csapatot építettek, amely befektet a szervezetbe, és arra összpontosít, hogy fejlődjön a cég. 

Ezért a vállalati kultúra előmozdítása – amelyben elismerik és jutalmazzák a dolgozók erőfeszítéseit jó és rossz időkben egyaránt – fontos a szervezet számára, ha reagálni kíván a jövő változásaira.

#HR #koronavirus #munkavallalo #motivacio #vallalatikultura #cegvezetes #alkalmazottak

H I R D E T É S