Az elmúlt évben csak Magyarországon 55 milliárd forintnyi többletbevételt generált a világ legnagyobb networking közössége
Budapest, 2025. március 17. – A 2025-ös gazdasági előrejelzések szerint a vállalkozásoknak számos kihívással kell szembenézniük: magas kamatlábak, inflációs nyomás, geopolitikai bizonytalanság és az ellátási láncok akadozása mind nehezítik a stabil növekedést. Ebben a helyzetben az üzletszerzés és a megbízható partneri-beszállítói hálózat kialakítása kulcsfontosságú tényezővé és versenyelőnnyé válik – különösen a kis- és középvállalkozások számára. A cégek mintegy 82%-a ajánlások révén jut új ügyfelekhez és üzleti lehetőségekhez, ami rámutat, hogy a professzionális networking jóval többet kínál, mint új névjegykártyákat vagy közvetlen értékesítési csatornákat.
A világ legnagyobb üzleti kapcsolatépítő szervezete, a BNI (Business Network International) éppen ebben támogatja több mint 335 000 tagját világszerte, akik csak az elmúlt évben 25,3 milliárd dolláros (nagyjából 9300 milliárd forint) forgalmat generáltak egymásnak közel 17 millió ajánláson keresztül. A sikerből kiveszi a részét a BNI Magyarország is, mely március 20-án, Budapesten tartja Nemzetközi Networking Konferenciáját.
Az előrejelzések a világgazdaság 3,3%-os növekedésére számítanak 2025-ben, ugyanakkor a vállalatoknak továbbra is alkalmazkodniuk kell a magas kamatkörnyezethez, az inflációs nyomáshoz, illetve a nyersanyagárak ingadozásához és a csökkenő vásárlói kereslethez. Emellett a geopolitikai feszültségek – például a legnagyobb piacok között kibontakozó kereskedelmi viszályok, valamint az európai energiaellátás bizonytalanságai – is nagy kihívást jelentenek a vállalkozások számára. A változékony és bizonytalan piaci környezetnek különösen kitettek a kis- és középvállalkozások: miközben igyekeznek a stabilitásra és a kockázatkezelésre összpontosítani, keresik azokat a kitörési pontokat, melyek hosszabb távon fenntartható növekedést és versenyképességet biztosítanak számukra. A piaci nehézségek leküzdéséhez egyre több cég a hosszú távú stratégiai együttműködésekre, partnerhálózatok kiépítésére és a kölcsönösen előnyös networking kapcsolatokra támaszkodik, és a BNI nemzetközi üzleti közösség adatai szerint a kivállalkozások mintegy 82%-a ajánlások révén jut az új üzleti lehetőségekhez.
Félmillió vállalkozót hoznak össze hetente
A BNI-t az Egyesült Államokban alapították 40 éve, éppen recesszió idején, hogy tudásmegosztással, képzésekkel és iparági találkozókkal támogassa a professzionális, üzleti célú networkinget, mára pedig a világ 76 országában van jelen. A BNI hetente nagyjából 500 000 vállalkozót hoz össze világszerte, ennek köszönhetően egy év alatt mintegy 17 millió ajánláson keresztül juthatnak üzleti lehetőségekhez a cégek. De hogyan működik ez valójában? „A networkinget gyakran úgy képzelik el még maguk a vállalatok is, mint pusztán egy közvetlen értékesítési csatornát, holott ennél jóval többről van szó. Fontos a tudatosság és kölcsönösség: ha nem hosszabb távon fektetjük be az időnket és energiánkat, akkor a kialakult kapcsolatok gyorsan elkopnak, ha pedig egyoldalúan csak a saját érdekeinkre koncentrálunk, abból valóban csak egy-két eseti együttműködés születhet. Hazai tagságunkban egy-egy vállalkozó átlagosan 25-50 valóban releváns, iparági ajánlást is generálhat a közösségen belül, ha megfelelően használja a tagsággal járó előnyöket” – mondja Avidor András, a BNI Magyarország alapítója és vezetője.
Az üzleti kapcsolatépítés mára hazánkban is önálló, több milliárdos iparággá nőtte ki magát, a személyes találkozásokra, ajánlásokra és tudásmegosztásra épülő vállalkozói kultúra meghonosításában pedig kulcsszerepet játszott a piacvezető BNI Magyarország. A szervezet 2008 óta van jelen hazánkban, és az elmúlt másfél évtizedben több mint 1200 vállalkozás számára biztosított üzleti lehetőségeket.Egy átlagos magyar BNI-tag évente mintegy 30 millió forintos forgalomnövekedést köszönhet a szervezetnek és 5-15% közötti árbevétel növekedést realizálhat, de nem ritka ennek a többszöröse sem. A hazai tagok számára a BNI nemcsak új ügyfeleket és üzleti partnereket jelent, hanem egy olyan támogató közösséget is, amely segít a folyamatos fejlődésben: ma már elérhető egy online képzési platform és egy mobilapplikációs is, a vállalkozások személyre szabott mentorálást kaphatnak, a külföldi piacra lépésben pedig óriási segítség lehet a nemzetközi bekötöttség, a már itthon is működő nemzetközi angol nyelvű csoport. Ez a konkrét üzleti lehetőségek mellett a tudásmegosztásra is vonatkozik, legutóbbi rendezvényükre online kapcsolódott be Mary Kennedy Thompson, a BNI Global CEO-ja, aki több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezik a networkingben és a franchise-iparban. A szakember, aki a Nemzetközi Franchise Szövetség elnöke is, információkat osztott meg a digitalizáció és AI szerepéről a kapcsolatépítés jövőjében, a BNI 5-10 éves távlatáról és a nemzetközi networking további lehetőségeiről, ezzel is segítve a tagokat a határokon átívelő üzletelésben.
Közösségben könnyebb – még válság idején is
„A jelenlegi gazdasági környezetben különösen fontos, hogy a vállalkozások ne elszigetelten, hanem egy erős, megbízható üzleti közösség tagjaként működjenek. A BNI olyan platformot nyújt, ahol a tagok tudatosan, szervezetten és eredményesen építhetik üzleti kapcsolataikat” – teszi hozzá Avidor András. A BNI Magyarország legfőbb célja, hogy még több vállalkozás számára tegye elérhetővé a tudatos üzleti kapcsolatépítés előnyeit, és ezzel hozzájáruljon a hazai vállalkozások stabilitásához és növekedéséhez. Azok a cégek, amelyek kihasználják a professzionális networking nyújtotta lehetőségeket, nagyobb eséllyel vészelik át a gazdasági kihívásokat, és hosszú távon sikeresebbé válhatnak. A BNI csak hazánkban közel 2400 üzleti eseményt szervez évente, ezek közül is kiemelkedik a Nemzetközi Networking Konferencia, melyet idén március 20-án rendeznek Budapesten. Az esemény témája ezúttal a generációk együttműködése lesz, hiszen a Z generáció éppencsak, hogy kilépett a munkaerőpiacra, ami új perspektívákat, értékeket, egyben kihívásokat hoz magával. Ez a téma különösen aktuális a kkv-k és a nagyvállalatok számára egyaránt, mivel a sokszínűség lehetőséget teremt a tapasztalatok és az új ötletek kombinálására, hozzájárulva a versenyképesség növeléséhez a folyamatosan változó piaci környezetben.