magabiztosság, magabiztos kommunikáció, kommunikációs tippek
magabiztosság, magabiztos kommunikáció, kommunikációs tippek

Íme a tippek: így kommunikálj magabiztosan a munkahelyeden

blank
blank

H I R D E T É S

A magabiztos kommunikáció nem mindenkinek jön magától. Mindannyiunknak más a kommunikációs stílusa és különböző módokon dolgozzuk fel az információkat, ám egy kis gyakorlással remekül lehet javítani a technikákon. Összeállításunkban most megmutatjuk azokat a tippeket, amiknek köszönhetően te is magabiztosan tudsz majd kommunikálni a munkahelyeden. 

Legyél felkészült 

Mielőtt elindulnál egy értekezletre vagy becsekkolnál az online meetingre mindenképpen készülj fel egy kicsit. A megbeszélések tematikája általában már előre ismert, így valószínűleg tudni fogod, mi kerül adott alakommal napirendre, így készülni is tudsz. Persze akkor sincsen tragédia, ha nincs előzetes információ a megbeszélni valókról, te akkor is nyugodtan írd össze, szerinted mik azok a fontos témák, amiket érintenek kellene. Ennek kapcsán fogalmazz meg néhány releváns kérdést és az értekezlet egy alkalmas pontján bátran tedd fel őket. 

A testbeszéd 

Bár online meeting esetén ez nem minden esetben tűnik fel, pláne, ha kamera nélkül értekeztek, de azért jó, ha tudod, hogy a magabiztos kommunikáció egyik alappillére a testbeszéd. Fontos, hogy miközben beszélsz a másikkal tartsd a szemkontaktust (na, egyébként online is ezért célszerű kamerával meetingelni), mosolyogj, s miután befejezted a mondandód, hagyd időt arra, hogy reagálhassanak neked. Érdemes nem összezárt karokkal beszélni, az ugyanis zárkózottságra utalhat és hiába lényeges, egyáltalán nem fogsz magabiztosnak és hitelesnek tűnni beszéd közben. 

A komfortzónán túl 

Ahhoz, hogy egyre magabiztosabb legyél a kommunikáció terén fontos, hogy egy kicsit elhagyd a komfortzónádat is. A fejlődéshez meg kell erőltetned magad, s bár ez ijesztő feladatnak tűnhet, hosszú távon csak is a javadat szolgálja majd. Na, de mire is gondolunk pontosan? Nos, ha eddig nem szívesen dobtál be ötleteket a meetingeken, mert attól féltél nem fog tetszeni a vezetőknek, akkor most tedd meg! Gondolj arra, hogy a legrosszabb maximum a nemleges válasz lehet, sőt, ha jó a vezetőd, akkor talán még abban is segít, hogyan lehetene az elképzeléseden csiszolni ahhoz, hogy az a kollégák és a vállalat  számára is hasznos legyen. 

Tegyél fel kérdéseket 

A kérdések által bevonhatod a többieket is beszélgetésbe, ráadásul azt mutatja, hogy figyelsz mások mondanivalójára. Plusz, ha célzott kérdéseket teszel fel, akkor úgy távozhatsz a megbeszélésről, hogy többet tudsz egy adott témáról, így azzal is képbe kerülsz, hogy egy bizonyos projekt megvalósítása során mi a következő lépés. 

Higgy magadban! 

Ez nagyon triviálisnak tűnhet, pedig ez mindennek az alfája és omegája. Fontos, hogy higgy magadban, hogy ez ugyanis tényleg minden megváltoztathat. Ha magabiztosabbá válsz a munkahelyi kommunikáció terén, az az általános önbizalmad is javíthatja, éppen ezért a fejlődések a hétköznapok során is megmutatkozik majd. 

Forrás: Baltic Apprenticeships
Szerző: G.P.

H I R D E T É S