Az online kereskedelem minden nap új és új elvárásokat támaszt a vállalkozások felé. Ez alól a munkaerőpiac változó igényei sem jelentenek kivételt. Hogyan szólítsuk meg a fiatal generációt? Hogyan integráljuk őket a tapasztaltabb kollégák közé? Mit tanulhatunk a start-up környezetből és milyen időtálló előnyeit ötvözzük a multinacionális céges kultúrával? A Kifli.hu esettanulmányán keresztül mutatjuk be a hibrid megoldások ésszerű használatát.
Kifli szemlélet
A Kifli.hu 2019-ben lépett a munkaerőpiacra, és gyakorlatilag forradalmasította az online kereskedelmet. A nagy áruházláncokkal szemben, itt találkozik a kedvező ár-érték arányú minőségi termékkínálat és exkluzív szolgáltatás. Mindezek mellett a gyors és pontos kiszállítás, a kedves futárok, a fogyasztót fókuszba helyező logisztika és ügyfélszolgálat mind hozzájárult ahhoz, hogy a Kifli.hu rövid időn belül megsokszorozza a forgalmát és a vevőinek számát. Az egykor start-upként működő vállalkozás ezért igen rövid idő alatt ment végbe jelentős fejlődésen: így mára egy nemzetközi branddé és multinacionális céggé nőtte ki magát.
Hogyan igyekeznek a márka értékeit továbbra is szem előtt tartani a humánerőforrás felvétel során a folyamatos bővülés során is?
A Kifli ezt sem bízza a véletlenre. Munkaadóként egy teszt segítségével monitorozzák a pályázók eltökéltségét a téma iránt, valamint feltérképezik a közös sikerhez szükséges képességeket.
Az elég jó nem elég jó.
Arra kérik és ösztönzik jövendőbeli munkavállalóikat, hogy szenvedélyesen kutassák a terület innovációra alkalmas részeit, hallgassák meg a visszajelzéseket és hozzanak kreatív ötleteket, amelyek a merész gondolatokat sem nélkülözik.
Cserébe az ambíciókat valódi lehetőségekre válthatják a cégnél. A Kifli koncepciója, hogy a csatlakozás után segítséget nyújtanak a beilleszkedéshez, majd elengedik a kolléga kezét. A start-upokhoz hasonló céges kultúra nem csak ebben jelenik meg, a Kifli.hu HR-vezetője, Vig Attila ugyanis nemrég bejelentette:
“Csoportszinten csatlakoztunk azokhoz a vállalatokhoz, amelyek bevezették a korlátlan fizetett szabadságot.”
Egy start-up izgalma, egy multi biztonsága
A Kifli.hu okosan ötvözi a két véglet tulajdonságait. Ez azért is fontos, mert a dolgozók igen sokfélék, egyáltalán nem egy homogén közösség alkotja a céget. Elengedhetetlen, hogy a különböző generációk, a sokszínű munkatapasztalattal rendelkező és eltérő karriercéllal érkező emberek is megtalálják a számításukat. Általános szakmai vélemény, hogy egy tranzitzónában élünk, amelyben világos, hogy a régi módszerek már nem működnek, viszont még senki sem állíthatja biztosan, hogy az újak igen. Azok a szakemberek maradnak a felszínen, akik rugalmasan képesek idomulni a folyamatosan formálódó igényekhez – akárcsak az online kereskedelemben. A modern vadnyugatot idéző, állandóan formálódó, nagy karrierrel kecsegtető e-kereskedelem hullámát érdemes tehát most meglovagolni. A miért kapcsán újra Vig Attilát idéznénk:
“Maga az e-kereskedelem is egy olyan stádiumban van, ahol lehetőség van nagyot alkotni, és tényleges lenyomatot hagyni ebben a korszakban.”
(x)