Folyamatosan tapasztalhatjuk, hogy a gyorsuló világban, a munkaerőpiacon állandó a változás. Ma már szinte elképzelhetetlen szüleink története, akik javarészt egy-két munkahelyen dolgozták le az életüket.
Ezúttal az NFT-menedzsert mutatjuk be.
Szakmák is eltűnnek, miközben jönnek az újak. Ehhez pedig új tulajdonságokra, skillekre van szükség. Mit teszünk például, ha egy heves zivatar következtében elromlik az esernyőnk? Veszünk egy másikat, vagy keresünk – ha van még – egy esernyőjavítót?
Sorozatunkban azokat a potenciális új szakmákat mutatjuk be, amelyek meghatározhatják karrierünket a jövőben.
Új szakma, új idők, új tudás!
Mi is az az NFT?
Az NFT-k valós tárgyakat képviselnek, például műalkotásokat vagy ingatlanokat. Ahogy a Bitcoin, és más kriptovaluták, az NFT-ket is a blokkláncon keresztül lehet megvásárolni és eladni. A non-fungible token (magyarra fordítva: nem helyettesíthető token, esetleg zseton) azáltal biztosítja a token valódiságát és tulajdonjogát, hogy a készítő aláírását a blokkláncba „vési”, így nem replikálható.
Az NFT-menedzser közvetít az ügyfél és a tervező között
Az NFT-menedzser felelős lesz egy új, NFT-kre szakosodott vállalkozáson belül segíteni, majd megfogalmazni a termékekre, és ügyfelekre vonatkozó üzleti követelményeket, segítve a rajongók, a közösség és a márka elkötelezettsége, a művészi kifejezés, a tartalom létrehozása és terjesztése jövőjének építésében.
Feladata a fejlesztésben és kreatív munkában való részvétel, NFT-projektek tervezése, gyártása és elindítása a világ néhány vezető márkájával, sportcsapatával és márkájával együtt. Felelni fog továbbá a tartalom létrehozásáért az összes marketinget érintő részben, beleértve a márka meghatározását a látvány és a narratíva tekintetében, miközben biztosítja a kiváló minőséget és folytonosságot.
Ilyennek kell lenned, ha NFT-menedzser szeretnél lenni
Ismerni kell a kriptovaluta tőzsdei területét, érteni szükséges az NFT-kre és általában a kripto eszközökre vonatkozó megfelelőségi és szabályozási követelményeket. Mélyrehatóan kell ismerni a meglévő és közelgő NFT-szabványokat, eszközöket és trendeket, valamint a területen folyó kutatásokkal kapcsolatban is képben kell lenni.
Az NFT-menedzser soft skill-ekben erős legyen!
- Legyen érdeklődő és kíváncsi személyiség!
- Ne a megszokott sémákban gondolkodjon!
- Legyen kreatív!
- Gondolkodjon logikusan, akár nyomás alatt is!
- Az érdekelt személyekkel könnyen tudjon kialakítani kapcsolatokat!
- És lehetőleg legyen mosolygós!