hatékonyság, karrier, munkavállalói elégedettség, produktivitás, tippek
hatékonyság, karrier, munkavállalói elégedettség, produktivitás, tippek

A Google vezető tanácsadója megosztotta, hogy milyen gyakori hibák csökkentik a produktivitást

blank
blank

H I R D E T É S

Laura Mae Martin, a Google vezető termelékenységi tanácsadója, a Harvard Business Review’s IdeaCast podcast egyik friss adásában beszélt arról, hogy milyen gyakori buktatók állhatnak az emberek munkahatékonyságának útjában. Martin szerint két fő probléma, a túlvállalás és a szándéktalan időbeosztás, jelentősen ronthatja a munkavállalók produktivitását.

Túlvállalás és annak kezelése

Az első és leggyakoribb probléma, amiről Martin beszélt, a túlvállalás. Sokan hajlamosak több feladatot is elvállalni, mint amennyit reálisan el tudnak látni, ami gyakran a feladatok elhanyagolásához vagy nem megfelelő kivitelezéséhez vezet. Martin kiemelte, hogy fontos felismerni és elfogadni a saját korlátainkat, és ennek megfelelően tervezni a napjainkat. Javasolta, hogy az emberek törekedjenek az ‘alulvállalásra’, ami paradox módon lehetővé teszi, hogy végül megfelelő mennyiségű feladatot vállaljanak el.

A túlvállalás kezelésének egyik módja, hogy az egyén megfogalmazza napi, heti és havi három fő prioritását. Ez nem csak a személyes elköteleződést erősíti, hanem segít abban is, hogy másokkal, például kollégákkal vagy családtagokkal megosszuk ezeket a prioritásokat. Ezáltal könnyebbé válik azoknak a tevékenységeknek és kéréseknek a visszautasítása, amelyek nem illeszkednek a kiemelt feladatok közé.

Szándéktalan időbeosztás

A másik probléma, amit Martin azonosított, az idővel való szándéktalan bánásmód. Sok munkavállaló nem határozza meg tudatosan, hogy mikor és hogyan dolgozik a leginkább hatékonyan, hanem engedi, hogy a napi teendők hajszolják. Martin arra ösztönözte a hallgatókat, hogy legyenek proaktívak az időbeosztásukkal kapcsolatban és ismerjék fel, melyik napszakban a legproduktívabbak. Ez lehetővé teszi, hogy a legfontosabb feladatokat a legalkalmasabb időpontban végezzék.

Hogyan lehet javítani a munkahatékonyságot?

Martin tanácsai szerint a munkahatékonyság javítása érdekében első lépésként érdemes tisztázni a saját prioritásainkat és ennek megfelelően alakítani a napi rutinunkat. Ez magában foglalja a túlvállalás elkerülését és a tudatos időbeosztást, amelyek mind hozzájárulnak a stressz szintjének csökkentéséhez és az általános jólét növeléséhez.

Összességében Laura Mae Martin szerint a munkahatékonyság növelése kulcsa a saját korlátaink és időbeosztásunk tudatos kezelésében rejlik. Azáltal, hogy elkerüljük a túlvállalást és szándékosan osztjuk be az időnket, jelentősen javíthatunk a munkavégzésünk hatékonyságán.

Forrás: Insider

H I R D E T É S