egeszseges taplalkozas, munkahely, iroda, eletmod
Fotó: Envato

Egészséges táplálkozás a munkahelyen

H I R D E T É S

Könnyű elcsábulni a munkahelyi büfének, netán a szomszédos boltnak, nem is beszélve az irodai kávéról, mégis fontos megválogatni, hogy mit veszünk magunkhoz munkában töltött napjainkon is.

Elsőre talán bonyolultnak hangozhat, de rendkívül fontos, hogy munkahelyünkön is odafigyeljünk az egészséges táplálkozásra. A megfelelő tápanyag bevitel, a rendszeres étkezés és folyadékpótlás elengedhetetlen ahhoz, hogy szervezetünk jól funkcionáljon. 

Érdemes otthon már a reggelit kipipálni, és nem út közben vagy délelőtt elfogyasztani az első falatokat. Nem szükséges villás reggelit rendezni, de egy tápanyagban gazdag reggeli sokat lendíthet a nap indításán. Ha letudtuk a reggelit, akkor figyeljünk, hogy ne délután együnk legközelebb. Mivel korán kelünk általában munkanapokkor, és később is érünk haza, így simán belefér a napi ötszöri étkezés is. 

Javasolt 3 óránként magunkhoz venni táplálékot

Ha van rá lehetőségünk, vigyünk házias ételeket munkahelyünkre, amit akár egy-két nappal előtte otthon megfőzhetünk és bedobozolhatunk. Egyrészt ezzel hosszú távon rengeteg pénzt spórolunk, másrészt mindenképp egészségesebb ételekhez juthatunk, mintha mondjuk rendelnénk. Az árak folyamatos növekedésével a házhozszállítást kínáló éttermek és a futárcégek is emelik a díjakat, így hónap végére igen szép összeg tud kijönni, ha minden nap máshol eszünk. Ha azonban tényleg nincs időnk vagy módunk főzni, akkor próbáljunk meg fix helyről rendelni vagy megbízható étkezdében enni, ahol választhatunk akár menüt, vagy egészségesebb verziót is.

Tervezés, zöldség, gyümölcs

Fontos, hogy minden nap együnk zöldséget és gyümölcsöt is. Mivel napközben legtöbbször munkahelyünkön tartózkodunk, így erre nagy valószínűséggel ott fog sor kerülni. Előre készítsük be magunknak friss, szezonális gyümölcsünket, zöldségünket, amit csak elő kell kapnunk, és már fogyaszthatjuk is. Beszerezhetjük ezt aznap is a boltból, legalább sétálunk egy kicsit szünet gyanánt, ám valljuk be, gyakran elcsábulhatunk ebben az esetben, hiszen számtalan finom falat kerülhet a szemünk elé a szupermarketekben. Érdemes tehát előre készülni, így biztosan azt esszük meg, amit kigondoltunk.

A tervezés sok téren igen hasznosnak bizonyulhat, így igaz ez az étkezésünk megszervezésére is. Hétvégén szánjunk időt arra, hogy átgondoljuk, mit fogunk a héten enni, így a bevásárlás is tudatosabb, és ezzel együtt költséghatékonyabb lesz. Kevesebb eséllyel térünk le az útról, ha előre tudjuk, mit fogunk enni, plusz, ha már elkészítettük, nem szeretnénk majd kidobni az ételt mondjuk egy rendelt ebéd kedvéért. Ami még elengedhetetlen, hogy az étkezés mellett mindig ügyeljünk a folyadékbevitelre. Preferáljuk a sima, szénsavmentes ásványvizet, és kortyolgassuk folyamatosan munkahelyünkön is. Motiválhat, ha veszünk magunknak és szép kulacsot, bögrét vagy poharat, ami kifejezetten arra lesz, hogy munka közben se maradhasson el a víz bevitele.

Szerző: I.A.
Fotó: Envato

H I R D E T É S