AI, kommunikáció, empátia, soft skillek, ai, technológia
AI, kommunikáció, empátia, soft skillek, ai, technológia

Az AI korszakában új módot kell találnunk a főnökeink lenyűgözésére

blank
blank

H I R D E T É S

A folyamatos fejlődés folyamatos alkalmazkodást igényel tőlünk emberektől. A mesterséges intelligenciában (MI) van a jövő, ugyanakkor éppen emiatt állítja a munkavállalókat kihívások elé. 

A mesterséges intelligenciától való félelem begyűrűzött a munkahelyekre is, hiszen egyre több vállalat használja az MI segítségét. Vannak, akik izgatottak, hogy az MI-vel dolgozhatnak, mások pedig attól félnek, hogy a robotok teljesen leváltják az emberi munkaerőt.

Ahelyett, hogy megijedünk, inkább arra koncentráljunk, hogy tegyük minél emberközpontubbá a munkahelyeinket és fedezzünk fel új soft skilleket, hogy azzal felvértezve tudjunk jól manőverezni.

Nézzük csak azokat a soft skilleket!

Kommunikáció

Mindig nagy szerepet kapott a kommunikáció, de az MI által generált adatok, eredmények értelmezése és az azzal való munka, annak kommunikálása kulcsfontosságú szerephez jut. A mesterséges intelligencia által generált információkat nekünk embereknek kell érthetően és hatékonyan továbbadnunk és ugyanígy szükséges a megfelelő kommunikáció az MI-vel is.

Empátia

A robotok nem éreznek és érzelmeket sem tudnak közvetíteni. Ám az emberek közti kapcsolat és kommunikáció során szükség van az érzelmekre. Az empátia által bele tudjuk magunkat képzelni más helyzetébe, így az ötletek megvalósítása, a hibák elhárítása is könnyebben történhet meg. Ez az, amit az MI nem képes megvalósítani.

Alkalmazkodás és rugalmasság

Már volt szó a fentiekben az alkalmazkodásról, amely olyan soft skill, ami nagyban segítheti a munkavállalót. Az MI bevonásával felgyorsulhatnak és könnyebbé válhatnak a munkafolyamatok, de ehhez nekünk kell alkalmazkodnunk és rugalmasan kezelni a változásokat.

Etikusság

Az MI alkalmazása során felmerülhetnek olyan etikai kérdések, amelyeket nemcsak felismernünk kell, de azokat jól is kell kezelni. A döntés ugyanis ránk, emberekre van bízva, ezért különösen fontos, hogy felelős döntéseket tudjunk hozni. Ideje megtanulni egy MI-etikus világban élni, amely során megtanulunk a technológiával bánni, miközben megőrizzük a hitelességünket és a bizalmat.

Fejlődni akarás

A technika folyamatosan fejlődik, ahogy az MI is ezt teszi, ezzel pedig maga után vonja azt is, hogy nekünk, embereknek is vele együtt kell haladnunk. Ahhoz, hogy lépést tudjunk tartani, folyamatosan bővíteni kell tudásunkat és készségeinket. 

Kreativitás

A mesterséges intelligencia remekül elvégzi azt a feladatot, amellyel mi megbízzuk, de nem hagyatkozhatunk csupán arra. Az érzelmek, a színes gondolatok, a kreativitás és a problémamegoldó képesség az, amivel mi emberek kiegészíthetjük az MI munkáját.

Időmenedzsment

Az idő az egyik, ami mindig fogyóban van, ezért aki jól tud gazdálkodni az idejével, az jól átláthatóvá teheti a munkafolyamatot és nagyobb szabadságot is ad.

A Fast Company által végzett tanulmány során 700 vállalat vezetőjét kérdeztek az MI-ről és arról, hogy szerintük az alkalmazottaknak milyen készségekre van szükségük ebben az új világban?

A tanulmányból az derült ki, hogy valóban a soft skillek fejlesztését kellene előtérbe helyezni.

Rónai Márta

H I R D E T É S