blank

Lökést ad az okosotthon-piac bővülésének a home office – duplájára nőhet a következő négy évben a piac

blank
blank

H I R D E T É S

A home office terjedésével felpörögtek a lakásfelújítások, ezen belül bővült az otthonukba intelligens megoldásokat választók száma, amelyet a következő két évben a felújításokhoz nyújtott állami támogatások tovább növelhetnek; a magyar piac a következő négy évben több mint duplájára nőhet – adta hírül áll az okosmegoldásokat kínáló magyar startup, a Chameleon Smart Home Zrt.

Trend: lakásokból otthoni iroda

A Chameleon alapítója, Szarvas Péter a közleményben azt emelte ki, hogy a pandémia az ingatlanfejlesztés irányait is befolyásolja: a lakásoknak hosszú távon otthoni irodáknak is kell lenniük; a társasházakban megnő az igény a közösségi funkciók beépítésére, és az irodaházak tervezésénél is új igények jelentkeznek, mindezek pedig az automatizált intelligens épületek irányába terelik az építőipari ágazatot.

Felmérés mutatja, hogy mérhetően nőtt az okosotthonokkal kapcsolatos posztok és hozzászólások száma a közösségi médiában és az online felületeken, ami előrejelzi a kereslet várható bővülését.

Jó piac az ingatlanfejlesztőknek

Magyarországon a smarthome-piac az idei 66 millió dollárról a következő négy évben több mint a duplájára emelkedhet, ami több mint 10 százalékponttal növelheti az okosotthon-penetrációt. A smarthome-penetráció Magyarországon 4 százalékról 14 százalékra emelkedhet, ami rendkívüli lehetőséget jelent ingatlanfejlesztőknek és szerelőknek egyaránt A járvány első és második hulláma alatt is megnőttek a lakásvásárlási, építkezési, felújítási tervek, amelyek az okosotthon-megoldásoknak is bővülő piacot jelentettek.

Fókuszban a biztonság és a hozzáférés

Az otthoni munkavégzés alatt egyre fontosabbak lesznek a kényelmi és biztonsági automatizált megoldások: a smarthome-beszélgetések 65,9 százalékában jelentek meg a kulcstémák. Az intelligens megoldások közül a leggyakrabban említett a biztonság és a távoli hozzáférés témája volt (21,9 százalék), a második helyen áll a szórakozás (11,4 százalék), a harmadik pedig a világítás (9,8 százalék), az árazás pedig csak a negyedik helyet érte el.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a legnegatívabb téma a kiberbiztonság volt, azon belül is a legnagyobb félelmet az okozza, hogy a rendszer feltörhető, és kompromittáló adatok kerülhetnek illetéktelen kézbe.

Forrás: smarthome.bkav.com

Forrás: MTI

#homeoffice #ingatlan #iroda #smarthome

H I R D E T É S