legkeresettebb munkakörök, z generáció, mit dolgozzak
legkeresettebb munkakörök, z generáció, mit dolgozzak

Ezekbe a munkakörökbe keresik a legtöbb Z generációst 

blank
blank

H I R D E T É S

A Z generációsok az elmúlt néhány évben kezdtek el berobbanni a munkaerőpiacra, az előrejelzések szerint pedig 2025-re a globális munkaerő mintegy 27 százalékát teszik majd ki. Persze ők még friss húsnak számítanak, s jogosan merülhet fel a kérdés: vajon mely munkakörökbe keresik a legtöbb Z generációst? 

Te melyiket választanád?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Informatika 

Különböző felmérések, úgy mint a a Glassdoor és a Tallo felmérései egyértelműen azt mutatják, hogy a Z generációt érdeklik az informatikai munkák, ezekbe a munkakörökbe pedig aktívan keresik is őket. A Z-sek számára leginkább a szoftverfejlesztési és a mérnökinformatikai állások a legvonzóbbak. 

Influencer 

A megkérdezett Z generációsok mintegy 54 százaléka mondta, hogy ha lehetőséget kapna rá, akkor szívesen dolgozna influencerként. Persze most biztos azt gondolod, hogy az ingyen cuccok és hírnévvel teli élet vonzza őket, de valójában ez a munka hatalmas felelősséggel jár, ezt pedig a Z-sek jellemzően tudják is. Nyilván ez nem egy klasszikus 8-tól 4-ig irodai munka, de a Z generáció számára mindenképpen vonzó, hiszen rugalmas beosztást és kellő szabadságot biztosít a számukra, ami nekik kiemelten fontos. 

Kreatív tartalomkészítési munkák 

A Z generációsok körében nagyon népszerűek a kreatív tartalomkészítéssel kapcsolatos munkák, számos vállalat pedig pont őket keresi, hiszen ők már beleszülettek a digitális világba, gyakorlatilag egyetlen percet sem éltek számítógépek nélkül. Ők azok, akiknek kisujjból jön a közösségi média felületek kezelése, ők azok ismerik a ma futó trendeket és akik a kreativitásukat arra próbálják használni, hogy karriert építsenek belőle. A Z generáció már rendelkezik a sikerhez szükséges készségek nagy részével, s bár nagyrészt autodidakta módon tanulnak, kiválóan teljesítenek az önreklámozásban, a tehetségükből pedig a lehető legtöbbet próbálják meg kihozni. Mindez nagyon imponáló lehet a vállalatok számára. Persze ez nem jelenti azt, hogy a Z-sek nem hisznek a képzések fontosságában: amennyiben az előmenetelük megkívánja szakmai tréningeken vesznek részt, ráadásul az élethosszig tartó tanulás az egyik fő mantrájuk, akár az iskolapadba is szívesen visszaülnek, ha az élet úgy hozza. 

Mit profitál a cég a Z generációból? 

Nos, a Z-sek magasan képzett személyek, akik tele vannak motivációval, vállalkozói szellemmel, értenek a technológiához, kreativitásuk már-már határtalan. A Z generáció egyértelműen új perspektívát és innovációt hozhat bármelyik munkahely vagy vállalat életébe, de persze az is nagyon fontos, hogy a generáció tagjai számára érdekes legyen az adott cég és/vagy pozíció. Ők ugyanis jellemzően olyan helyet keresnek, ahol rugalmas időbeosztással, akár távolról tudnak dolgozni, mindezt annak érdekében, hogy megteremtsék a munka és a magánélet közti optimális egyensúlyt. 

Forrás: LinkedIn 
Szerző: G.P. 

H I R D E T É S