chatgpt, ai, mesterséges intelligencia, karrier
chatgpt, ai, mesterséges intelligencia, karrier

5+1 foglalkozás, ahol áldás lehet a ChatGPT 

blank
blank

H I R D E T É S

Az elmúlt hetekben számos cikk született arról, hogy melyek azok a munkák, amelyeket teljesen feleslegessé tesz majd a ChatGPT. Most vegyük sorra azokat a foglalkozásokat, ahol ez a technológia a szakmai készségek kiegészítésére használható, így produktívabbá és hatékonyabbá tehet bennünket. Íme 5+1 népszerű foglalkozás, ahol áldás lehet a mesterséges intelligencia.

Ügyvéd

A ChatGPT rengeteget segítheti az ügyvédeknek azáltal, hogy összefoglalókat, feljegyzéseket készít a jogi esetekről, a vonatkozó törvényekről, jogszabályokról, vagy szerződéseket és megállapodásokat fogalmaz meg. Mindez lehetővé teszi az ügyvédek számára, hogy csökkentsék a dokumentumok kutatásával és begépelésével töltött időt. Ez az idő jobban felhasználható az ügyfelekkel való személyes találkozásra, az ellenérdekű felekkel és azok jogi képviselőivel folytatott tárgyalásokra, a tanúk meghallgatására és a jogi stratégiák kidolgozására. Végső soron  pedig segít abban, hogy az ügyvédek értékesebb és hatékonyabb szolgáltatásokat nyújtsanak ügyfeleiknek.

Programozó

Az emberi nyelvek mellett a chat GPT számos számítógépes nyelven is képes kódot készíteni, többek között Python, Javascript és C++ nyelven. A programozók szerencséjére, azonban még nem tud olyan nagyon összetett programokat létrehozni, mint amilyenekre a modern szoftveralkalmazások létrehozásához szükség lenne. Ha azonban valaki a munkája során számítógépes kódot készít, akkor nagyon hasznos lehet rövid rutinok létrehozásához vagy a nagyobb kódolási feladatok kis összetevőkre bontásához. A kódok ellenőrzéséhez és a hibák kiszűréséhez is nagy segítség lehet.

HR-es

A HR szakemberek a ChatGPT segítségével írhatnak munkaköri leírásokat, valamint automatizálhatják az olyan rutinfeladatokat, mint a teljesítményértékelésekről szóló jelentések, a potenciális új alkalmazottak kérdéseire adott válaszok. Használható arra is, hogy a dolgozók elégedettségét mérjük, felmérjük, hogyan beszélnek a munkavállalók a vállalatról a közösségi médiában, vagy mit gondolnak a potenciális új alkalmazottak a vállalatról. Ha ezeket a feladatokat leveszi a vállukról a ChatGPT, több időt szentelhetnek a személyes kapcsolattartásra a munkavállalókkal. 

Ügyfélszolgálati munkatárs

Az ügyfélszolgálat a ChatGPT-hez hasonló AI-technológia egyik fő felhasználási területe, mivel könnyen felhasználható a bejövő ügyfélkérdések kezelésének első vonalában a chatbotok működtetésére. Automatizálni lehet a gyakran feltett kérdésekre adott válaszokat és válaszolhat a ChatGPT az e-mailben érkező megkeresésekre is. Az ügyfélszolgálaton dolgozók így többet foglalkozhatnak a kényesebb egyedi kérdésekkel, így az ügyfelek is elégedettebbek lehetnek.

Tanár

A tanárok ma már aggódhatnak amiatt, hogy képesek-e kiszúrni azokat a diákokat, akik mesterséges intelligenciával készített esszéket adnak le. De azon is el kellene gondolkodniuk, hogy ők maguk hogyan használhatják a technológiát az osztálytermekben. A ChatGPT segítségével például automatizálhatják az óravázlatok készítését, javaslatokat adva a szerkezetre és a feldolgozandó témákra vonatkozóan, hogy alapos áttekintést nyújtsanak egy témáról. Használhatják a programot egyszerű tantárgyi összefoglalók készítésére is, vagy használhatják az órai tevékenységek összefoglalóinak és áttekintéseinek megírására, illetve olyan feladatsorok készítésére, amelyekkel tesztelhetik diákjaik tudását. Természetesen az egyik legértékesebb felhasználási mód az lesz, ha magukat a diákokat is megtanítják a mesterséges intelligencia lehetőségeire – biztosítva, hogy képesek legyenek használni azt kérdések megválaszolására és saját tanulási képességeik bővítésére.

PR szakember

A PR-szakemberek is kihasználhatják a ChatGPT képességeit, hogy olyan közösségi média posztokat készítsenek, amelyek a vállalati híreket és szélesebb körű üzeneteket közvetítenek a külvilág felé. Ehhez továbbra is szükségük lesz arra, hogy mélyrehatóan megértsék a saját márkájuk értékeit így “megtaníthatják” az AI-t arra, hogy ezt hitelesen tegye. Az ilyen jellegű technológiát arra is lehet használni, hogy a médiát és a közösségi médiát figyeljék és összefoglaló jelentéseket készítsenek. 

Szerző: K.T.
Fotó: Envato

H I R D E T É S