szabadúszó, freelancer, social media, közösségi média, tippek, tanácsok
szabadúszó, freelancer, social media, közösségi média, tippek, tanácsok

Hogyan használjuk a közösségi médiát, hogy szabadúszóként ügyfeleket szerezzünk?

blank
blank

A hatékony online marketingstratégia kulcsfontosságú az új ügyfelek megnyeréséhez. Az alábbiakban néhány tippet gyűjtöttünk össze arra vonatkozóan, hogyan használhatod a közösségi médiát szabadúszóként az ügyfelek megszerzésére.

Hónap kérdése: Te szívesen lennél önmagad főnöke?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Több mint ötmillió vállalat hirdeti termékeit és szolgáltatásait a Facebookon és további több milliónak van üzleti oldala a nagyobb közösségi platformokon. Szabadúszóként kihasználhatod ezeket az online trendeket, hogy munkát találj és biztosíts magadnak. A Facebook, a LinkedIn és más közösségi platformok hozzáférést biztosítanak számodra a potenciális ügyfelekhez, a kulcs „mindössze” az, hogy a megfelelő embereket a megfelelő időben érd el.

Cikkünkben a hectiapp.com tanácsai alapján jártunk utána, hogyan alakíthatunk ki hatékony online média marketingstratégiát az új ügyfelek megszerzésére.

Mindenekelőtt összpontosíts az erős online jelenlét kiépítésére. Döntsd el, hogy mely közösségi platformokat szeretnéd használni, majd hozz létre meggyőző üzleti oldalakat a szolgáltatásaid számára. Legyen világos, hogy ki vagy, mit csinálsz, és mi az, ami versenyelőnyt biztosít számodra. Minden egyes közösségi médiaplatformnak megvan a felhasználási módja. Használd ki az egyes platformok erősségeit, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a közösségi médiajelenlétedből.

1. Mutasd meg a kreatív oldaladat az Instagramon, a TikTokon és a YouTube-on!


Az Instagram a vizuális tartalmakról szól. Ezáltal ideális a fotósok, grafikusok és más kreatív szakemberek számára. Szabadúszóként használhatod ezt a platformot kreativitásod bemutatására. Oszd meg a legjobb munkáidat, és vegyél részt a követőiddel folytatott beszélgetésekben.

Hozz létre egy Instagram üzleti profilt, így  többek között a részletes analitikához is hozzáférhetsz. Írj meggyőző életrajzot, és feltétlen adj meg egy linket a weboldaladra vagy a LinkedIn-oldaladra. Fontos, hogy az Insta-profilon megosztott tartalmak dizájnja hasonló legyen, hogy profinak tűnj. Ezért lényeges, hogy például ne váltogasd a filtereket, grafikai elemeket. Ha úgy érzed, kreatív ötleteit megvalósításához egy kis segítségre van szükséged, akkor feltétlen regisztrálj be a Canva.hu-ra, ahol számos poszt-és videósablon között válogathatsz.

2. Használd ki a LinkedIn elérésedet!


Készíts egy megnyerő munkacímet és egy “Rólam” részt, sorold fel szolgáltatásaidat, és írd le a szakmai tapasztalataidat. Munkád bemutatásához csatolj linket a weboldaladra vagy online portfóliódra. Miközben fontos, hogy kreatív legyél, győződj meg róla, hogy a potenciális ügyfeleid megértik, mit kínálsz. Az olyan kifejezések, mint a “social media ninja” értelmetlenek és zavaróak. Ezek a kifejezések zavart keltenek, és megnehezítik, hogy a leendő ügyfelek megtalálják vállalkozásodat az interneten. A kreatív ügynökségek például konkrét kifejezésekre – például “social media menedzser” – keresnek a Facebookon vagy a LinkedIn-en. Egy olyan munkakör megnevezés, mint a “social media ninja” nem jelenik meg a keresési eredmények között.

3. Csatlakozz Facebook-csoportokhoz!


A Facebook-csoportok kiváló forrást jelentenek a munkakereséshez. Csak tudnia kell, hogy mit keress! Csatlakozz az iparágadhoz vagy szakterületedhez kapcsolódó Facebook-csoportokhoz. Mutatkozz be a közösségnek, és vegyél részt a beszélgetésekben. Nem elég az, hogy csak felsorolod a szolgáltatásaidat, vagy bedobsz egy linket a weboldaladról. A legfontosabb, hogy valódi kapcsolatokat építs ki!

Adj hozzá parancsikonokat a kedvenc csoportjaidhoz, hogy könnyebben elérd őket, és naprakész maradj a legújabb bejegyzésekkel. Írj bejegyzéseket, ossz meg hasznos tippeket, és cserélj eszmét a többi taggal. Ezek az apró dolgok segíthetnek kitűnni a tömegből, és felkelthetik az érdeklődést a vállalkozásod iránt, miközben segíthetnek abban is, hogy tanulj más szabadúszókról.

4. Válassz egy platformot, amelyre összpontosítani szeretnél!


Ha a márkád több platformon is jelen van, akkor a legnagyobb nyilvánosságot kapja. De válassz ki egy platformot, amelyre elsődlegesen összpontosítanod kell. Ez nagyban függ attól, hogy milyen típusú tartalmat készítesz. Egy fotós például kihasználhatja az Instagram előnyeit, viszont ha inkább olyan projekteket vállalsz, amelyek kevésbé igényelnek kreativitást (például szabadúszó könyvelés), akkor egy a Facebook, és ehhez kapcsolódva egy csoport lehet a legjobb választás.

Szerző: K.T.