főnök, beszélgetés, karrier tipp
főnök, beszélgetés, karrier tipp

Ezt az 5 dolgot sose mondd a főnöködnek!

blank
blank

H I R D E T É S

A jó kapcsolat kialakítása a főnökkel elengedhetetlen mind a magasra törő dolgozóknak, akik előléptetésre vágynak, mind azoknak, akik csak szeretnék teljesíteni a heti 40 órájukat.

A főnökök bosszantása olyan, mint egy méhkast piszkálni

Kraig Kleeman, a The New Workforce vezérigazgatója szerint az üzleti világban a főnök bosszantása olyan, mintha egy méhkast piszkálnánk bottal. Az alkalmazottaknak több hatalmuk van a főnök kedvének megnyerésében, mint gondolnák. A Business Insider számos karrier coach-sal, munkahelyi szakértővel és főnökkel beszélt azokról a kifejezésekről, amelyeket az alkalmazottaknak el kell kerülniük, amikor a főnökeikkel kommunikálnak.

1. „Ez nem az én dolgom”

Ez a kifejezés különösen frusztráló lehet a vezetők számára, mert rugalmatlanságot és hajlandóság hiányát sugallja a csapat támogatására. Prerika Agarwal, az Inspiration Careers alapítója és vezérigazgatója szerint ez olyan, mint a körömmel a táblán való kaparás. A főnökök értékelik azokat az alkalmazottakat, akik hajlandók túllépni a meghatározott szerepükön, amikor a helyzet megköveteli.

2. „Így csináltuk mindig is”

A rutint kedvelő alkalmazottak nehéz helyzetbe kerülhetnek a főnökkel, ha ellenállnak a változásnak. Stephen Greet, a BeamJobs vezérigazgatója szerint a mai gyorsan változó üzleti környezetben a munkahelyek az innováció és a status quo megkérdőjelezése iránt elkötelezettek, hogy versenyképesek maradjanak.

3. „Nem tudom”

Teljesen rendben van, ha egy alkalmazott nem tud minden választ, de a „Nem tudom” után mindig következnie kell az „Utánanézek” kifejezésnek. Prerika Agarwal szerint a tudatlanság hivatkozása a kezdeményezés és a problémamegoldó készségek hiányát mutatja, amelyek rendkívül kívánatos alkalmazotti tulajdonságok.

4. „Nekem ezt nem mondták”

Mark Pierce, a Wyoming Trust ügyvédje és alapító partnere szerint a főnökök nem bírják a „Nekem ezt nem mondták” védekezést. Bár néha előfordulhat, hogy egy alkalmazott valóban nem kapott információt, ha ez rendszeressé válik, nagy frusztráció forrása lehet a vezetés számára.

5. „Nem tudok…”

Bármilyen mondat, amely „Nem tudok”-kal kezdődik, trigger lehet a vezetők számára. Prerika Agarwal szerint ez magában foglalja azt is, amikor az alkalmazottak azt mondják, hogy nem tudnak egy adott kollégával együtt dolgozni. Sokkal jobb megközelítés, ha a konfliktusokat megoldásorientáltan kezelik.

A főnökkel való kommunikáció során kerülendő kifejezések listája segíthet az alkalmazottaknak abban, hogy jobban megértsék, hogyan lehetnek hatékonyabbak és sikeresebbek a munkahelyükön. A rugalmasság, az innováció iránti nyitottság, a problémamegoldás és a felelősségvállalás mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az alkalmazottak pozitív benyomást keltsenek a vezetőikben.

H I R D E T É S