munkaero, elkotelezodes, siker, kommunikacio
Fotó: Envato

Az elkötelezett munkaerő a siker kulcsa

blank
blank

A magasan elköteleződött munkavállalókról már korábban is írtunk, de kérdés, miért is van erre szüksége a vállalatoknak? 

Ahogy arról már itt, a Karrier Trend oldalán is beszéltünk a magasan elkötelezett munkavállalókkal rendelkező cégek jóval jövedelmezőbbek, mint azok a vállalatok, ahol magas a fluktuáció.

Egy felmérés szerint azonban az alkalmazottak alig 20 százaléka tartja magát nagyon elkötelezettnek afelé a cég felé, ahol dolgozik,

éppen ezért lényeges, hogy a vállalatok vezetői megértsék, miért is van szükség magasan elkötelezett munkaerőre. Mai írásunkban hoztunk három igazán jó indokot. 

Javuló teljesítmény 

Ez az egyik legalapvetőbb, erről már több ízben beszéltünk is, ugyanakkor fontos kiemelni, gyakorlatilag ez mindennek az alfája és az omegája. Az Aptitude Research Partners jelentése szerint ugyanis azonál a vállalatoknál,

ahol elismerik a munkavállalókat, sokkal magasabb az elköteleződés aránya is, ez pedig végső soron javuló teljesítményhez vezet.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy a szervezetek felismeréjék, elismerésben kell részesíteni a munkavállalókat, ezzel ugyanis biztosan növekszik az elköteleződésük. Statisztikák kimutatták, hogy

valahányszor a cégek megduplázzák az elismerések számát, az elköteleződés öt százalékponttal megnövekszik. 

Ügyfélhűség 

Vanessa Brangwyn, az Achievers vezérigazgatója azt mondja, HR szakemberként az utolsó dolog, amit szeretne, az az, hogy elveszítse az ügyfeleket, csak azért mert az alkalmazottak motiválatlanok, barátságtalanok vagy éppen nem segítőkészek. Úgy véli

a stresszes alkalmazottak nem boldogok, ezt pedig az ügyfelek is megérzik.

Éppen ezért vállalatuk célja, hogy különböző eszközök bevetésével javítsák az alkalmazottak jóllétét. Ez persze több összetevős lehet, de például a közös ötletelések, a fentebb említett elismerés, valamint az egyéb, a cégek által biztosított szabadságok és ellátások nagyban hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a munkavállalók kevésbé legyenek stresszesek, ezáltal pedig nagy eséllyel az ügyfelekkel is türelmesebbek lesznek. 

Ne csak egy csavar legyünk a gépezetben!

Ez nagyon fontos, ugyanis minden dolgozónak tudnia kell, hogy az ő munkája miként segíti a szervezeti célok elérését. Vagyis tudnia kell az alkalmazottnak, hogy a vállalat számára fontos és lényeges a munkájuk, számítanak rájuk. Éppen ezért lehet szükség a már többször emlegetett teljesítményértékelő beszélgetésekre, melyek jó lehetőséget biztosítanak arra, hogy a dolgozók és a vezetők tisztázzák a célokhoz való hozzáállást, valamint egyeztessék a soron következő feladatokat. Ez növeli a vezetőség és az alkalmazottak közötti bizalmat, hosszú távon pedig az elköteleződést. Na, és milyen az elkötelezett munkaerő?

Kreatívabb, produktívabb, tele van ötletekekkel, javaslatokkal, állandóan pörög és megállás nélkül szem előtt tartja a közös célt, azaz a vállalat fejlődését. 

Egyre fontosabb 

Ma, a 21. században a munkavállalói elköteleződés egyre fontosabb válik. A Society for Human Resource Management, azaz az SHRM nevű vállalat a következők szerint írta le az alkalmazottak elköteleződésének előnyeit: „A vezetők a világ minden tájáról azt mondják, hogy az alkalmazottak elköteleződésének fokozása egyike az öt legfontosabb globális üzleti stratégiájuknak. Az elkötelezettség nem csak az alkalmazottak megtartását, a termelékenységet és a lojalitást képes jelentősen befolyásolni, de kulcsfontosságú az ügyfelek megtartásának szempontjából is”.

Forrás: Achievers

Szerző: G.P.
Fotó: Envato