munkahelyvaltas, karrier, munkhely, felmondas, felmondanál
munkahelyvaltas, karrier, munkhely, felmondas, felmondanál

Felmondanál? Ilyenkor semmiképpen se tedd!

blank
blank

H I R D E T É S

A vágtató infláció miatt világszerte a munkavállalók 75%-a mondja azt, hogy fizetésemelésért fontolóra venné, hogy elhagyja a jelenlegi munkahelyét. Ha te is azon gondolkodsz, hogy itt az ideje a váltásnak, akkor nézd meg azt is, hogy melyek azok a szituációk, amikor nem érdemes felmondani..

Teher számodra a munkahelyi ajándékozás?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

1. Recesszió idején

Amikor recesszió van, a vállalatok általában nem keresnek új munkaerőt. Ehelyett mindent megtesznek, hogy csökkentsék a költségeiket. Amikor a gazdaság hanyatlik, szűkül a munkaerőpiac, és kevesebb lehetőség van új állást találni. Ez azt is jelenti, hogy olyan szakemberekkel kellene versenyezned, akik a recesszió alatt veszítették el az állásukat. 

2. Ha csak a pénz miatt tennéd

Bár a magasabb fizetés vonzó és szükséges lehet ahhoz, hogy fedezze a szükségleteinket, nem szabad pusztán a pénz miatt munkahelyet váltani. Ha csak a munka anyagi részét vesszük figyelembe, hosszabb távon megbánhatjuk. Kérdezzük meg magunktól, hogy az adott munkakör összhangban van-e az értékeinkkel és azt is, hogy a több pénzért elvállalt állásnál fennt tudjuk-e tartani a munka és a magánélet egyensúlyát?

3. Amikor unatkozol a munkahelyeden

A munkahelyi unalom a motiváció hiánya miatt nehezebben kezelhető, mint a kiégés. Mielőtt azonban felmondanál, fontos felismerned, hogy minden munkahelyen, még az álommunkahelyeken is vannak szürke hétköznapok. Van néhány praktikus módszer is, amellyel jobban érezheted magad a munkád kevésbé izgalmas részeiben.

4. Amikor úgy érzed, hogy túlterhelt vagy

Minden szakember valószínűleg megtapasztalta már a túlterheltség érzését, és azt, hogy legszívesebben kisétálna az ajtón. De te ne add fel ilyen könnyen! Sokszor már a prioritások felállítása is segíthet. Minden hétfőn és minden nap munkakezdés előtt állítsd fel prioritásokat a hétre. Melyek a legfontosabb dolgok, amelyeket el kell végezni? Kérd meg a főnöködet, hogy határozza meg, melyek azok a feladatok, amelyek időigényesek, hogy tudd, mire kell fordítanod az időd nagy részét.

5. Amikor a magánéletedben változás áll be

Azt mondják, hogy kerülni kell a fontos döntések meghozatalát, amikor az ember érzelmei kerülnek túlsúlyba. A magánéletben bekövetkező változások – például a házasságkötés, a gyermekvállalás, egy szerettünk elvesztése – súlyos érzelmeket váltanak ki belőlünk. Ilyenkor nem tudunk hideg fejjel dönteni, ezért jobb ha későbbre halasztjuk a munkahelyváltást. 

7. Amikor rossz napod van

Mindannyiunknak volt már rossz napja a munkahelyén. Akár egy rosszul sikerült projektről, akár egy munkatárssal való nézeteltérésről van szó, úgy tűnhet, hogy a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha felmondanál. Mielőtt azonban ezt tennéd, ismerd fel, hogy a konfliktuskezelés alapvető fontosságú a szakmai sikerhez bármilyen szerepkörben. Vegyél mély lélegzetet, csinálj valami pihentető dolgot, és kezd frissen a következő munkanapot. 

+ 1 . Amikor nemrég kezdted a jelenlegi munkádat

Sokan élnek át “váltássokkot”. A kifejezés arra utal, hogy új munkát kezdesz, majd rájössz, hogy az nem az, amire számítottál. Bár nem szabad olyan munkahelyen maradni, ahol sokat szerencsétlenkedsz, a munkahelyváltás sem mindig a legjobb megoldás. Ez idővel árthat a szakmai hírnevednek és megnehezítheti az álláskeresést. Ha teheted, legalább egy évig maradj a jelenlegi munkahelyeden. Koncentrálj a munkád pozitív aspektusaira, és arra, hogy milyen készségeket tanulhatsz vagy fejleszthetsz ebben a pozícióban, amelyek felkészítenek a következő állásra.
A Joblist Q2 2022 USA álláspiaci jelentése szerint egyébként több mint minden negyedik ember, aki felmondott előző munkahelyén, megbánta döntését. Mielőtt karrierépítésre szánnád el magát, fontos, hogy legyen karrierterved. Hol szeretnél lenni 10 év múlva? Az ilyen típusú kérdések segítenek abban, hogy stratégiailag jobban megtervezd a munkahelyváltást, ahelyett, hogy egy másik munkahelyen kötnél ki, amit nem szeretsz. Dolgozz együtt egy mentorral vagy karrier-trénerrel, hogy segítsen stratégiai karriertervet készíteni, és olyan munkát találni, amelyet szeretsz.

Teher számodra a munkahelyi ajándékozás?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Szerző: K.T.
Fotó: Envato

H I R D E T É S