testmozgas, munka, egeszseg
Fotó: Envato

Milyen hatással van munkánkra a rendszeres testmozgás?

H I R D E T É S

A sport egész életünkre jótékonyan hat. Három szempont, ami miatt érdemes a munka után erőt venni magunkon, és elkezdeni az edzést.

Nem véletlenül halljuk vagy olvassuk számtalan alkalommal, hogy a rendszeres testmozgás mennyire fontos, és, hogy a sportnak az egyik alapvető részét kellene képeznie életünknek. Természetesen az évek múlásával egyre nehezebb ezt beiktatni és időt szentelni a mozgásra, hiszen rengeteg teendőnk van napközben, ami után már nehezebben vesszük rá magunkat a sportolásra. Pedig a sport nemcsak általánosságban támogatja a szervezetünket, de olyan tevékenységekhez is pozitívan járul hozzá, mint a munkavégzés. De mégis mi az összefüggés a sport és a munka között, hogyan hat egyik a másikra? 

Mentális egészség

A rendszeres testmozgás nem csak jó fizikai állapotot, de egészséges lelki világot is vonz maga után. Ez rendkívül fontos mindenki számára, különösen, ha olyan munkát végzünk, ami által nagyobb stressznek vagyunk kitéve. A sport bizonyítottan csökkenti a stresszt, sőt, még önbizalom növelő hatása is van, amit munkahelyünkön is kamatoztathatunk. Ha sportolással zárjuk a nehéz munkanapot, akkor jó eséllyel egyszerre fáradunk el és töltődünk fel, ezáltal lefekvés előtt nem a munkán fog kattogni az agyunk. Összességében tehát a jó alvást is elősegíti, ami nagyon jól jön mindenkinek hosszútávon.

Kitartás

A sport kitartásra tanít meg, tehát arra, hogy semmiképp ne adjuk fel azt, amit elterveztünk vagy megálmodtunk. Fontos azonban, hogy legyen egy célunk, és tervezzünk előre. Gondoljuk át, hogy mit szeretnénk azzal elérni, hogy eljárunk mozogni, és hány alkalommal tudjuk ezt beépíteni a hetünkbe. Ez a rendszeresség és időbeosztás a munkában is alkalmazható, és ott is tapasztalhatjuk, hogy mennyi mindenre megtanított minket a kiválasztott sportunk. Bármit választhatunk, nincs olyan, hogy egyik sportág jobb a másiknál. Mindenképp olyat preferáljunk, amiben örömünket leljük, így éri majd el a maximális hatást. 

Koncentráció

Megfigyelhetjük magunkon, hogy, amint életünk részévé válik a mozgás, úgy kapunk pozitív, külső megerősítéseket is. Teljesítményünk valóban nőhet, és koncentrációnk is javulhat, hiszen mindaz, amit a sport megkövetel, a munka kapcsán is alkalmazható, még, ha tudat alatt is. Elkezdünk jobban összpontosítani, és tisztában vagyunk vele, hogy időbeosztás szerint kell dolgoznunk, hiszen oda kell érnünk edzésre. A szellemi tevékenységre tehát rendkívül pozitívan hat bármely sport, és irodában dolgozók számára különösen ajánlott, hiszen mindemellett fizikai állapotunk is javul. Aki ülőmunkát végez, annak mindenképp javasolt, hogy iktassa be a fizikai aktivitást, hiszen minden testrészünkre ráfér a mozgás, miután hosszú órákat ülünk egyhelyben. Összességében azonban azt tanácsolnánk, hogy mindenki szánjon időt rá, és garantáltan kamatozni fog az ott befektetett munka is.

Szerző: I.A.
Fotó: Envato

H I R D E T É S