stressz, mentalis egeszseg, munkaegeszseg, munkahely
Fotó: Envato

Hogyan csökkentsd egyszerűen a mindennapi stresszt?

H I R D E T É S

A stressz mindenki életében egy bizonyos szinten jelen van, kinél jobban, kinél kevésbé. Kérdés, hogy a javunkra vagy a kárunkra válik.

A stressz mindenkire máshogy hat, hiszen vannak olyanok, akik motivációt és erőt gyűjtenek belőle, amit később a javukra fordítanak, ám nem minden embernél van ez így. A túlzott stressz hosszú távon kihat a mentális és fizikai egészségünkre is, tehát súlyos következményekkel járhat. Sok betegség megalapozója vagy kiváltója maga a stressz, így tényleg rendkívül fontos, hogy ezt kezelni tudjuk. Ha nem is sikerül száz százalékosan elkerülni, akkor is törekednünk kell arra, hogy minimálisra csökkentsük.

Sport

Biztosan sokat hallottunk már a sport jótékony hatásairól, és meg kell erősítenünk, hogy ez nem holmi mellébeszélés. A rendszeres testmozgás valóban pozitívan hat ránk, és bizonyítottan stresszcsökkentő hatása van. Érdemes tehát a sportot bevezetni az életünkbe, és időt szentelni rá a pörgős mindennapjainkban is. Elég hamar meg fog nyilvánulni a hatása, már akár egy-két alkalom után érezhetjük, hogy valami megváltozott bennünk. Mindemellett ügyeljünk a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre, mely szervezetünk számára létfontosságú. Amennyiben nem veszünk magunkhoz elegendőt, úgy nem csak testi tüneteink jelentkezhetnek, de megfigyelhetjük, hogy ingerlékenyebbé is válhatunk, hiszen szervezetünk jelzi, hogy hiányzik valami.

Kávészünet

Van, akinek a kávé nem csak az ébren maradást segíti, de kikapcsolódás jelleggel ül le meginni egy csészével. Ajánljuk azonban a zöld tea kipróbálását is, mivel ez is hasonló hatást érhet el. Nyugodtan álljunk fel a munkában, tartsunk egy szünetet, és fogyasszuk el teánkat. Ha van lehetőségünk, menjünk ki pár percre a szabad levegőre, és ne képernyő előtt töltsük el ezeket a pillanatokat. Ez is segít abban, hogy kicsit kizökkenjünk egy stresszes időszakból, és rövid idő alatt töltekezzünk. Ha szeretjük a finom illatokat, akkor a munkából hazatérve vagy hétvégén alkalmazhatunk aromaterápiát. A különböző illatok (például citrus, levendula) csökkenthetik a stresszt, és segítségükkel valódi kikapcsolódásra nyílhat lehetőségünk. 

Társaság

A sok stresszcsökkentő praktika mellett az egyik legfontosabb mégis, hogy milyen emberekkel vesszük körbe magunkat. Ez nagyban kihat ránk, így ügyeljünk arra, hogy kiket engedünk be a személyes szféránkba. Csak olyan embereknek szenteljük valóban az időnket, akik építő jelleggel hatnak ránk, hiszen másképp nagyban növeljük a feszültséget az életünkben. Nem lehet a negatív embereket teljes egészében elkerülni, mindig lesznek körülöttünk, viszont dönthetünk úgy, hogy mégsem engedjük be őket és nem gyakorolhatnak ránk is negatív hatást. Rajtunk áll tehát, hogy miként kezeljük őket, és mekkora teret engedünk nekik az életünkben való részvételhez.

Szerző: I.A.
Fotó: Envato

H I R D E T É S