stressz, munkahely, munka maganelet, sport
Fotó: Envato

Hogyan ne vigyük haza a munkahelyi stresszt?

H I R D E T É S

A munka és a magánélet egyensúlyának megteremtése nagyon fontos, azonban kérdés: hogyan lehet ténylegesen magunk mögött hagyni a frusztrációnkat, amikor átlépjük az otthon küszöbét? 

A legtöbben pontosan tudják, hogy nem szerencsés hazavinni a munkahelyen felgyülemlett stresszt, ám az is igaz, hogy szinte lehetetlen egyik pillanatról a másikra átkapcsolni, amikor kilépünk az irodából, sőt a helyzetet tovább nehezíti, hogy egyre többen dolgoznak home officeban, ahol fixen összemosódnak a határok. Éppen ezért jogosan merülhet fel a kérdés, hogy amikor egy projekt során frusztráltak vagyunk, akkor miként tudjuk magunkban hatékonyan feloldani ezt a feszültséget annak érdekében, hogy a negativitást ne ragasszuk át a barátainkra valamint a családunkra? Mai írásunkban erre keressük a választ! 

Mozogjunk eleget!

Erről már többször beszéltünk, ugyanis a testmozgás pozitív energiákat szabadít fel a testben, nem hiába mondják, hogy ép testben ép lélek. Persze tudjuk, hogy könnyebb időhiányra hivatkozva azt mondani, hogy ma még egy ház körüli séta sem fér bele, de a másik mondás szerint mindenkinek arra van ideje, amire szán. A testmozgás fontossága pedig megkerülhetetlen, gyakorlatilag ez az a téma, amiről állandóan beszélünk, mégis még mindig sokszor süket fülekre találunk. Napi 30-40 percnyi mozgás még a legelfoglaltabb emberek életébe is bele kellene férjen, a pozitív “következmények” pedig garantáltan nem maradnak el. Azok a munkavállalók ugyanis, akik szánnak időt a testmozgásra mindig sokkal kiegyensúlyozottabbak, mint a tunyuló társaik. 

Meditáljunk! 

Vagy legalábbis relaxáljunk két projekt között, pláne ha home officeban dolgozunk. Az otthoni munkavégzés kvázi átka, hogy hamar elmosódhatnak a határok, ám erről már egy előző cikkünkben is szót ejtettünk: lényeges hogy kialakítsunk egy napirendet, hogy legyen egy kis dolgozósarkunk, amit a munka elteltével magunk mögött tudunk hagyni. Két projekt között pedig egyáltalán nem ciki egy kicsit kikapcsolni, meditálni. A legegyszerűbb relaxációs technikákat ma már a YouTube-on is meg lehet találni, de a Spotify is tele van olyan listákkal, melyek segítenek egy kicsit lelassítani elménket. Ez elsőre nagyon bizarrnak tűnhet, pedig az igazság az, hogy pár percnyi relaxáció hosszú órákra feltölthet, arról pedig már nem is beszélve, hogy rengeteg kreatív energiát szabadít fel és a stresszt is csökkenti. 

Legyenek határok! 

Fontos, hogy amikor szabadnapunk, pihenőidőnk van, akkor az tényleg csak a szabadságról szóljon. Sokan még a családi kirándulásra is képesek magukkal vinni a céges mobilt, e-mailekre válaszolni, de ez egyáltalán nem célravezető, mert így biztos mint a pokol, hogy nem tudjuk elengedni magunkat, a frusztrációnkat pedig a család többi tagjára és a barátokra is átragasztjuk majd. A problémákat sokkal könnyebb kint hagyni, ha nem vagyunk megállás nélkül elérhetőek. Ha nem engedjük, hogy a munka beszivárogjon a szabad perceinkbe, akkor szinte tuti, hogy mi magunk is sokkal nyugodtabbak leszünk majd, ezt pedig a környezetünk is meghálálja. Vagyis: ha nem dolgozunk kapcsoljuk ki azt a fránya mobilt, ha van céges, akkor ez könnyen megy, ha nincs, akkor pedig a munkaidőn túl ne reagáljunk a céges hívásokra. A munkahelyi e-mailek pedig másnap reggel is ott lesznek, semmi sem annyira fontos, mint a saját és a környezetünk mentális egészsége, ez lebegjen a szemünk előtt, amikor egy újabb válasz e-mailt kezdünk el pötyögni este hétkor. 

Szerző: G.P.

Fotó: Envato

H I R D E T É S